قطر بار دیگر بر حل مساله فلسطین بر اساس مرزهای 1967 تاکید کرد


قطر بار دیگر بر حل مساله فلسطین بر اساس مرزهای 1967 تاکید کرد

تهران - ایرنا - وزارت خارجه قطر بار دیگر بر حل مساله فلسطین از طریق تشکیل کشوری مستقل بر اساس مرزهای 1967 با پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، این وزارتخانه قطری روز چهارشنبه اعلام کرد که همزمان با سرعت گرفتن فعالیت‌ها در منطقه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، دولتهای قطر و انگلیس بر لزوم دستیابی به یک راه حل عادلانه برای مساله فلسطین تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، " شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی " وزیر امور خارجه قطر و " دومینیک راب " همتای انگلیسی وی دیروز در لندن با هم دیدار کردند و ضرورت دست‌یابی به یک راه حل عادلانه برای مساله فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی مصوب شده و راه حل تشکیل دو کشور و اطمینان از تشکیل کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار، آن‌ها علاوه بر موضوعات مورد علاقه مشترک روابط همکاری دوجانبه بین دو کشور به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری و اقتصاد، تحولات منطقه را بررسی کردند.

امارات و بحرین در اواسط سپتامبر در میان محکومیت گسترده کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی توافق نامه عادی‌سازی روابط امضا کردند.

پس از اعلام این توافق، قطر عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل را امری اشتباه دانست و خواهان راه حل عادلانه برای مساله فلسطین بر اساس «ابتکار صلح عرب» شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی