استاندار بوشهر: توجه به حقوق کودکان تضمین کننده آینده کشور است


استاندار بوشهر: توجه به حقوق کودکان تضمین کننده آینده کشور است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: توجه به شخصیت، نیازها و حقوق کودک از الزام‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این امر تضمین کننده آینده کشور است.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در آیین مجازی گرامیداشت روز جهانی کودک در بوشهر افزود: نام‌گذاری این روز به این دلیل است که بزرگسالان، کودکان را فراموش نکنند زیرا آینده بشریت در دست کودکان امروز است.

وی تاکید کرد: همچنین به دلیل اینکه رشد و توسعه هر جامعه‌ای نیازمند توجه به کودکان و خردسالان است شعار امسال روز جهانی کودک "آینده را باید ساخت" است که این به همه ما یادآوری می‌کند که اگر آینده خوبی می‌خواهیم باید همین امروز به فکر آینده کودکان باشیم تا با دستان آنها آینده ایران اسلامی را بسازیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اصول مهم در شکل گیری شخصیت کودکان اظهار کرد: باید به تجربیات و محیط پیرامونی فرزندان خود توجه کرده و ضمن احترام به حقوق کودکان، مراقب باشیم از تجربیات خوبی در زمینه‌های مختلف برخوردار شوند.

گراوند گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در شرایط شیوع کرونا اقدام‌های خوبی برای آموزش مجازی کودکان انجام داده که این خدمات جای قدردانی دارد اما نباید فراموش کرد که ابزارهای جدید ارتباطی و فضای مجازی در شخصیت کودکان موثر هستند و نباید از معایب استفاده بیش از اندازه کودکان از فضای مجازی غفلت کرد.

وی یادآور شد: هرچند در شرایط شیوع کرونا امکان حضور در بین کودکان وجود ندارد اما باز هم وجود این ویروس موجب نمی‌شود کودکان فراموش شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: امسال بیش از ۲۰۰ کارگاه آموزشی با هدف برجسته سازی اهمیت دوران کودکی، ویژگی و نیاز و خواسته‌های کودکان، به رسمیت شناختن آنها و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی با توجه به همزمانی هفته کودک با اربعین حسینی برگزار می‌شود.

سمیه رسولی افزود: علاوه بر فعالیت‌های مراکز چهار برنامه ویژه با عنوان‌های "نوازش نیاز"، رونمایی از کتاب "چشم خیس دریا"، کارگاه‌های مجازی برخط با محوریت "مربی برای کودک" و "کودک برای کودک" برگزار می‌شود.

۱۷ مهر روز جهانی کودک نام‌گذاری شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی