ناپایداری‌های جوی در استان مرکزی تشدید می‌شود


ناپایداری‌های جوی در استان مرکزی تشدید می‌شود

اراک - ایرنا - مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: ناپایداری‌های جوی تا دوشنبه هفته آینده تشدید می‌شود و به تدریج رگبار و رعد و برق مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

«رضا مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت سامانه بارشی تا فردا (پنجشنبه) به مناطق شمالی و برخی مناطق غرب استان محدود می‌شود اما در روز جمعه ناپایداری‌ها در بیشتر استان با شدت بیشتری پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روند کاهش دمای هوا تا صبح دوشنبه هفته آتی در مناطق مختلف استان مرکزی ادامه دارد و دمای هوا پنج تا هفت درجه سانتیگراد سردتر می‌شود.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: تا اواخر وقت امروزو پنجشنبه (چهارشنبه)، در برخی از نقاط استان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده که تاثیرگذاری آن بیشتر در برخی نواحی شمال و غرب استان شامل ساوه، زرندیه، تفرش، کمیجان، غرق آباد و با احتمال کمتر در خنداب و فراهان است.

مرادی اظهار داشت: ناپایداری‌های جوی در روز جمعه برای همه مناطق استان مرکزی پیش‌بینی شده است و احتمال آسیب به برخی از محصولات کشاورزی و باغی و محصولات انبار شده در مزارع و باغات در این مدت وجود دارد.

وی توصیه کرد: کشاورزان محصولات انبار شده خود را از مزارع و باغات به انبارهای استاندارد منتقل کنند، در بحث خشک کردن کشمش مراقبت‌های لازم را به کار گیرند، در صورت امکان محصولات زراعی و باغی خود را با مشورت کارشناسان کشاورزی برداشت کنند، دمای گلخانه‌ها تنظیم شود و وسایل گرمایشی به کار گرفته شود.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: خنداب با بیشینه دمای ۲۶ و چهار دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای ۶ و نیم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

اولین ایستگاه هواشناسی استان مرکزی در سال ۱۳۲۷ در مرکز شهر اراک ایجاد شد و پس از آن و با گسترش فعالیت‌ها در سال ۱۳۷۴ به اداره کل هواشناسی ارتقا یافت و در سال ۱۳۸۶ نیز مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی استان آغاز به کار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی