مدیر شبکه بهداشت چالوس نسبت به روند افزایشی شیوع کرونا هشدار داد


مدیر شبکه بهداشت چالوس نسبت به روند افزایشی شیوع کرونا هشدار داد

نوشهر- ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس نسبت به روند افزایشی شیوع کرونا و ابتلا به بیماری کووید-19 در این شهرستان گردشگر هشدار داد و گفت که آمار بیماران بستری طی یک هفته گذشته سه برابر شده است.

به گزارش ایرنا ، دکترحدیث گردکلی روز چهارشنبه در نشست کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان افزود : در حالی که از ۱۲ مهر ماه جاری وضعیت کرونایی چالوس از قرمز به زرد تغییر کرد ، ولی طی چند روز گذشته دوباره شاهد افزایشی شدن آمار بستری بیماران هستیم به گونه ای که تعداد بستری های کووید-۱۹ از هفت نفر در هفته پیش اکنون به ۲۳ نفر افزایش یافت.

وی با ابراز نگرانی از احتمال حضور مسافران در تعطیلات پیش رو ، اظهار داشت : با بهره برداری قطعه یک آزاد راه تهران - شمال و کوتاه شدن مسیر ، شاهد حضور مسافران بیشتری در این منطقه هستیم.

گردکلی افزود : آمارها نشان می دهد که موج دوم کرونا به خاطر برخی مسائل از جمله سفرها در تعطیلات میان هفته ای ، برگزاری مراسم مناسبتی همچون عروسی و عزا در مازندران شیوع یافت و اکنون نیز حضور مسافران به صورت جدی تهدید کننده است.

مدیر شبکه بهداشت چالوس بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاه از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی در کنار شست و شوی مرتب دست ها تاکید کرد و گفت که تنها راه کنترل شیوع ویروس کرونا رعایت این دستورالعمل ها است.

بر اساس آمار شبکه بهداشت چالوس ، از آغاز شیوع کرونا تاکنون دستکم یکهزار و ۱۲۴ بیمار کووید- ۱۹ در بیمارستان این شهرستان بستری شدند که از این تعداد ۹۳۷ نفر بهبود پیدا کرده و ترخیص شده اند.

فرماندار چالوس نیز در این نشست گفت : ساده انگاری پروتکل های بهداشتی از سوی بخشی از مردم قطعا سبب افزایش ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود.

محمد ناصر زندی افزود: در بازدیدهای میدانی از سطح شهر و روستا هم دیده شده که اغلب مردم پروتکل های بهداشتی نظیر فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نمی کنند و ماسک هم نمی زنند و این وضعیت بسیار خطرناک است.

وی رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها و میدان میوه و تره بار را وخیم تر از بقیه جاها توصیف کرد و گفت : با توجه به این که این اماکن پرتجمع هستند ، باید مسئولان ذیربط از جمله اتحادیه ها ، تشکل ها و امور صنفی احساس مسئولیت کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی را از شهروندان طلب نمایند.

فرماندار چالوس با انتقاد از کم رنگ شدن تبلیغات محیطی برای روشنگری و آگاه سازی مردم از خطرات ویروس کرونا ، تاکید کرد : در ستاد ملی کرونا هم مصوب شده که دستگاه های متولی بابت هر تبلیغی که در سطح شهر انجام می دهد باید پیوست اطلاع رسانی در باره کرونا هم داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403