42 درصد دانش‌آموزان گنبدکاووس به مدرسه نمی‌روند


42 درصد دانش‌آموزان گنبدکاووس به مدرسه نمی‌روند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، میانگین حضور دانش‌آموزان این شهرستان مرزی در کلاس درس را با توجه به شرایط کرونا حدود 58 درصد اعلام کرد و گفت که تعداد دانش‌آموزان ساکن مناطق روستایی گنبد که به مدرسه نمی‌روند 35 درصد است.

کمال الدین نظرنژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر آن ۵۲ درصد دانش آموزان این شهرستان که عمده آنان روستایی هستند به سبب فراهم نبودن زیرساخت‌ها و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها به شبکه شاد دسترسی ندارند.

وی ادامه داد: دانش آموزانی که دسترسی به شبکه شاد ندارند از طریق بسته‌های آموزشی در قالب درسنامه و لوح فشرده آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، میزان حضور دانش آموزان سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم مناطق روستایی این شهرستان در مدارس را به ترتیب، ۶۹، ۶۰ و ۶۶ درصد و میزان حضور دانش آموزان ساکن مناطق شهری را به ترتیب ۴۸، ۵۲ و ۴۷ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلای دانش آموزان و معلمان این شهرستان به کرونا گزارش نشده است.

نظرنژاد افزود: کارشناسان شبکه بهداشت، مراقبان سلامت و راهبران آموزشی به صورت هفتگی با سرکشی از مدارس گنبدکاووس بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند.

وی همچنین با اشاره به شروع طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) از ابتدای مهرماه در مدارس گنبدکاووس گفت: تاکنون قد، وزن و شاخص توده بدنی ۳۰ درصد از جمعیت ۸۵ هزار نفری دانش آموزان این شهرستان به صورت حضوری و تلفنی مورد سنجش قرار گرفت.

سال تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰ با نام نویسی ۸۵ هزار دانش‌آموز گنبدی از ۱۵ شهریور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به سبب شرایط کرونایی در ۵۰۰ آموزشگاه مناطق شهری و روستایی این شهرستان آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!