طرح سفرهای سرمایه‌گذاری برای رونق سیستان و بلوچستان آغاز شد


طرح سفرهای سرمایه‌گذاری برای رونق سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای رسیدن به رونق اقتصادی نقاط مختلف این استان از جمله بخش‌های روستایی طرح سفرهای سرمایه‌گذاری کار خود را شروع کرد.

ماندانا زنگنه روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای رونق این استان چهارشنبه‌های هر هفته به عنوان روز سرمایه‌گذاری درنظر گرفته شد اما با توجه به وسعت استان و لزوم بررسی طرح‌های اشتغال‌زا در شهرستان‌ها طرح سفرهای سرمایه‌گذاری با سفر به شهرستان‌های دور از مرکز استان برنامه‌ریزی شد.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان مقرر شد شهرستان‌ها به ۶ منطقه گروه بندی شوند و نشست بررسی طرح‌ها و مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری هر منطقه با حضور فرمانداران و سرمایه‌گذاران شهرستان‌های دسته بندی شده به میزبانی یکی از شهرستان‌های آن منطقه برگزار شود تا بتوان با این برنامه تمامی طرح‌های سرمایه‌گذاری استان را مورد بررسی قرار داد و برای اجرایی شدن آن‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.

وی گفت: در همین راستا نخستین سفر به میزبانی شهرستان دلگان برای بررسی مسائل مربوط به شهرستان‌های دلگان، بمپور و ایرانشهر برگزار شد.

زنگنه با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان به دلیل تعداد بالای روستاهایش به عنوان یک استان روستایی شناخته می‌شود و به همین دلیل اجرای طرح‌های اشتغال زایی در روستاها بسیار حائز اهمیت است افزود: این استان در کنار نیروی جوان و مستعد کار از ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و معادن برخوردار است و باید از همه این ظرفیت‌ها برای رسیدن به توسعه اقتصادی پایدار بهره برد.

وی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی درسیستان و بلوچستان نیاز است تا طرح‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده با دقت مورد برسی قرار گیرند و طرح‌هایی که قابلیت اجرا در این استان را دارند و اهلیت سرمایه‌گذار آن‌ها تایید شده باشد مورد حمایت قرار گیرند چرا که واگذاری منابع به افرادی که توان تکمیل طرح‌ها را ندارند به نوعی ظلم بر مردم منطقه است.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی استانداری، در این نشست فرمانداران نیز به بیان طرح‌های اشتغالزای حوزه خود و مشکل‌های پیش روی آن‌ها پرداختند و در پایان این نشست هشت باجه پست بانک دلگان بطور همزمان توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان