تلفات دام در کرمان 28 درصد کاهش یافت


تلفات دام در کرمان 28 درصد کاهش یافت

کرمان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: با شناسایی و کنترل بیماری‌های دامی میزان تلفات دام در این استان طی پنج سال گذشته 28 درصد کاهش یافته است.

حسین رشیدی روز چهارشنبه در آئین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی افزود: همچنین طغیان بیماری های واگیردار ۳۳ درصد و مبتلایان ۴۸ درصد در حوزه دام با کاهش روبرو بوده است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی اقداماتی برای پیشگیری از بیماری‌های دامی در کرمان انجام شده یک تیم علمی بیماری‌ها را رصد می‌کنند و برای اینکه بتوانیم موفق باشیم و خوب عمل کنیم، تیم بررسی اپیدمیولوژیک بیماری‌ها در دامپزشکی این استان تشکیل شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اظهارداشت: همچنین موفق شدیم اپیدمی های بیماری های دامی که خسارات زیادی را به جمعیت دام ها وارد می کرد را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: با رشد بخش خصوصی مراکز درمانی و آزمایشگاهی دام ۲۰ درصد افزایش یافته و تعداد آزمایش نیز از ۵۵ هزار به ۷۷ هزار افزایش پیدا کرده است.

رشیدی بیان کرد: یک محموله شتر آلوده به کرونا در استان شناسایی شد که با اقدامات فوری این محموله معدوم شد.

وی افزود: آزمایشگاه تشخیص فلزات سنگین نیز در استان راه اندازی شده که باقی مانده دارویی و آنتی‌بیوتیک‌ها در طیور و دام شناسایی می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: کمک به بهداشت عمومی جامعه از وظایف دامپزشکی است که از تولید و خوراک دام تا کشتار و عرضه محصولات دام انجام می‌شود.

وی با اشاره به بیماری های مشترک بین دام و انسان افزود: بیماری تب کریمه کنگو در استان کرمان که سال های گذشته تا هفت نفر را مبتلا کرده بود کنترل شده و امسال تنها یک مورد داشتیم که بهبودی پیدا کرد.

رشیدی تاکید کرد: تمام کشتارگاه‌های کرمان به پیش سردکن مجهز هستند تا از انتشار انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این استان جلوگیری ‌شود و هموطنان مطمئن باشند گوشتی که از طریق شبکه رسمی کشور در اختیارشان قرار می‌گیرد کاملا کنترل شده و مشکلی برای مصرف ندارد.

آیین روز ملی دامپزشکی با حضور استاندار کرمان برگزار شد و از فعالان این حوزه تحلیل بعمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 5 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ