آدام اسمیت: ترامپ همچنان ایمنی و امنیت مردم آمریکا را به خطر می‌اندازد


آدام اسمیت: ترامپ همچنان ایمنی و امنیت مردم آمریکا را به خطر می‌اندازد

رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای به انتقاد از رفتار رئیس‌جمهور این کشور پرداخت و نوشت او به عمد امنیت و ایمنی مردم را به خطر می‌اندازد.

آدام اسمیت: ترامپ همچنان ایمنی و امنیت مردم آمریکا را به خطر می‌اندازد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان آدام اسمیت، رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا و نماینده دموکرات واشنگتن در بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به جای رهبری کشور، همچنان به عمد، ایمنی و امنیت مردم آمریکا و تشکیلات نظامی‌ را به خطر می‌اندازد.

کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در پایگاه اینترنتی خود نوشت: این بیانیه، ۶ اکتبر (سه شنبه، ۱۵ مهر) پس از آن صادر شد که ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش، و دیگر سران نظامی اعلام کردند به خاطر تعامل اخیرشان با دریادار «چارلز ری» معاون فرمانده گارد ساحلی آمریکا که نتیجه آزمایش کرونایش مثبت بوده است، خود را قرنطینه می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «با آلوده شدن میلیون‌ها آمریکایی به ویروس و مرگ بیش از ۲۰۰ هزار نفر بر اثر این بیماری همه گیر، کشور ماه‌هاست که با پیامد‌های کووید ۱۹ دست به گریبان است. در تمام این مدت، دولت ترامپ برای کاهش مؤثر فشار بر شهروندان و اقتصادمان کار چندانی نکرده است.
در ادامه این بیانه آمده است: رئیس جمهور ترامپ، خودش، اغلب با اظهاراتی که با سخنان مقامات ذیصلاح بهداشتی در تضاد است و ایجاد ابهام درباره ماهیت و خطر ناشی از این ویروس، شدت این بحران را کم اهمیت شمرده است. رئیس جمهور پس از بی اعتنایی به توصیه‌های دانشمندان و متخصصان بهداشتی خودش، اکنون به این بیماری مبتلا شده است. حرکات عجیب و غریب رئیس جمهور از زمان اعلام مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونایش، بسیار نسنجیده و خطرناک بوده است. به لطف گزارش‌های مستمر می‌دانیم که بسیاری از کارکنان بلندپایه رئیس جمهور هم کرونا گرفته اند، و تا امروز بیشتر سران نظامی بلندپایه مان در قرنطینه به سر می‌برند.
این بیانیه ادامه می‌دهد: با اینکه ارتش ما هنوز هم می‌تواند در حالی که سران نظامی در قرنطینه اند، به کار خود ادامه دهد، پیامد‌های بی ملاحظگی رئیس جمهور برای امنیت ملی، بسیار مهم و جدی است. دشمنان ما همواره به دنبال هر گونه ضعف (ما) برای بهره برداری به نفع خود هستند. هیچ کسی فریب تلاش‌های رقت انگیز رئیس جمهور ترامپ برای قدرتمند نشان دادن خود را نمی‌خورد- آمریکایی‌ها می‌دانند که او ضعیف است. آن‌هایی هم که خواهان ضربه زدن به ما هستند، این را می‌دانند.
این بیانیه در ادامه با اشاره به همه گیری کرونا نوشت: بیماری کووید ۱۹ کشورمان را نابود کرده است. وقتی نتوانیم حتی امیدوار باشیم که فرمانده کل قوایمان اساسی‌ترین دستورالعمل‌های تعیین شده توسط دولت خودش را رعایت کند، چطور هرگز می‌توانیم کشور را به حالت قبل بازگردانیم؟ رئیس جمهور ترامپ به جای رهبری کشور، همچنان به تلاشش برای به خطر انداختن عمدی ایمنی و امنیت مردم آمریکا و تشکیلات نظامی مان ادامه می‌دهد.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !