289 مدرسه شهری و روستایی دزفول هوشمند شد


289 مدرسه شهری و روستایی دزفول هوشمند شد

دزفول- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: 289 مدرسه در مناطق شهری و روستایی دزفول هوشمند شدند.

به گزارش ایرنا علی صالح نساج روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت طرح‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان دزفول در محل فرمانداری این شهرستان گفت: از این مدارس، ۱۲۸ مدرسه شهری و ۱۵ مدرسه روستایی توسط مخابرات و ۱۳۱ مدرسه توسط ایرانسل هوشمند شدند.
وی با بیان اینکه همه مدارسی که آموزش و پرورش اعلام کرده در فاز اول و دوم تعریف شده‌اند، افزود: اگر مخابرات تجهیزات لازم را داشت ارتباط برقرار خواهد شد در غیراینصورت از اپراتورهای همراه کمک گرفته می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با اشاره به آغاز فاز دوم هوشمندسازی مدارس از مهرماه گفت: برخی مدارس که در گذشته دانش آموز داشتند اکنون ندارند و برخی مدارس عشایری مشکل برق و برخی بدهی برق دارند.
وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه اجرای طرح‌های ارتباطات در دزفول شده است، افزود: سال گذشته و امسال برخی روستاهای دزفول مانند اسلام‌اباد، گاومیر، قلعه نو، بنوت بالا، شمس آباد و سیدنور فاقد سیستم ATM بودند که این سیستم برای آنها نصب شد.
صالح نساج گفت: با توجه به طرح‌های رومینگ بین اپراتورها، ۶۲ روستای دزفول توسط ایرانسل و ۲۷ روستا توسط همراه اول در حال حاضر امکان استفاده از ۲ اپراتور همراه اول و ایرانسل را دارند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب کشور گفت: پایش‌های مرزی طیف فرکانس برای جلوگیری از اختلال آنتن‌های BTS انجام می‌شود تا استانداردها بررسی و مشکلی برای سلامت شهروندان ایجاد نشود.
علیرضا ملکی جهان افزود: تاکنون هیچ مشکلی از طریق تشعشع این آنتن‌ها در کشور مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای صدور مجوز دفاتر پیشخوان وجود ندارد، گفت: ۴۲ دفتر پیشخوان در دزفول وجود دارد.
وی اظهارداشت: کل جمعیت استان خوزستان چهار میلیون و ۷۰۰ نفر است که در حال حاضر چهار میلیون و ۵۰۰ نفر سیم کارت دارند که معادل ۹۹ درصد جمعیت است.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب کشور گفت: در برنامه های آتی اپراتورهای سیار، ۳۰۷ طرح همراه اول در خوزستان اضافه خواهد شد که ۲۳ طرح آن در دزفول است همچنین ۲۱۰ طرح ایرانسل در استان خوزستان اجرا می‌شود که ۱۸ طرح آن در دزفول خواهد بود.
وی افزود: ایجاد و توسعه پنج میلیون پورت پرسرعت با سرعت ۱۰۰ مگا بیت بر ثانیه FTTC در هشت کلانشهر کشور مدنظر بود که دزفول نیز در این برنامه گنجانده شد و ۱۵ هزار پورت به صورت پایلوت در شهرستان دزفول در سال ۹۸ اجرا شد.
ملکی جهان با بیان اینکه این کار برای نخستین بار در کشور در دزفول انجام شده است، گفت: طی این عملیات، ۱۴۳ کابینت نصب، ۹۰ کابینت راه اندازی و ۱۲۵ کابینت ترمینه شده و طراحی و نصب ۴۴ کابینت در انتظار اجرای فیبر مخابرات است.
وی افزود: دزفول ۱۵۰ هزار اشتراک تلفن ثابت و ۱۶ هزار مشترک اینترنت پرسرعت دارد و شهرداری دزفول قول مجوز حفاری برای شاتل را داده است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب کشور گفت: نماینده مردم دزفول در مجلس و فرماندار این شهرستان در نشست با وزیر ارتباطات عنوان کردند برخی مناطق شهری مانند کوی امام رضا(ع)، شاه خراسان، کوی سعدی، کوی ذواافقار، زیباشهر، منطقه نوبهار، ملاصدرا، پیام آوران، نگارستان و سایت فرهنگیان آزادگان با مشکل ارتباط تلفن ثابت مواجه هستند.
وی افزود: همچنین مسوولان دزفول اعلام کردند برخی مناطق چون بازار خیابان شریعتی، خیابان طالقانی، چهارراه شریعتی، بلوار ملاصدرا، اطراف خیابان پیام آوران، مهرشهر، تیپ زرهی، منطقه پایگاه و کوی بهمن فاقد امکانات مخابراتی جهت ایجاد تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت هستند که خواستار رفع مشکل شدند.
در این نشست مقرر شد مشکلاتی که توسط نماینده و فرماندار دزفول در خصوص همراه اول و ایرانسل مطرح شده طی سه ماه بررسی و نتیجه اعلام شود.
همچنین اعلام شد شکایت های مربوط به ایرانسل و همراه اول و مخابرات به سامانه ۱۹۵ اعلام شوند.

بخشدار مرکزی دزفول نیز گفت: بخش مرکزی دزفول با هفت شهر و ۳۷ روستا حدود ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد .
نصراله فخرمجدیان افزود: مشکل اساسی در جنوب غربی بخش مرکزی و ۶ روستای زاویه عزیب، مشعلی، حاجیان، خرسان و مرادی است علاوه بر این روستاهای شوهان سفلی و علیا و بنوار حسین نیز مشکل آنتن دهی ایرانسل دارند.
وی افزود: شهرهای سیاه منصور و منتظران نیز درخواست راه اندازی دفتر پیشخوان دارند که اعلام شد هیچ محدودیتی در خصوص راه اندازی دفتر پیشخوان وجود ندارد و افراد متقاضی می توانند با فراهم کردن شرایط اقدام کنند .
بخشدار چغامیش دزفول نیز گفت: مشکل اساسی بخش چغامیش مشکل همراه اول و ایرانسل در روستای بنه حاجات است.
مرتضی جودی فر افزود: از مجموع ۲۶ روستای چغامیش، همراه اول در ۱۹ روستا و ایرانسل در ۱۶ روستا ضعیف است.
وی به مشکل آنتن دهی همراه اول در روستای سیدنور دزفول اشاره کرد و گفت: روستاهای دهنوباقر، خوزینه باقر، خوزینه بالا، سیدعنایت، بلادیه، بنه عیسی و بنه حاجات از جمله روستاهای جنوبی این بخش مشکل همراه اول و ایرانسل دارند.
بخشدار سردشت دزفول نیز گفت: از ۲۵ روستای سردشت ۱۲ روستا مشکل ایرانسل و همراه اول دارند و چهار روستا فاقد آنتن دهی و اینترنت هستند.
علی قربانی افزود: روستاهای آبید، توت علیا و سفلی، لب سفید، کارنج، ابوالحسن، علی عرب، ماهور برنجی سفلی و علیا، میدان، چنبره و حسین کلولی نیز مشکل ضعف خطوط ارتباطی دارند.
وی افزود: جاده های دسترسی به بخش نیز نیاز آنتن دهی دارند و زمانی که اتفاق و حادثه ای مانند سیل پیش می آید امکان تماس جهت اطلاع‌رسانی و امداد نیست.
ولی فرازمنش بخشدار شهیون دزفول نیز گفت: بخش شهیون با پنج دهستان و ۵۸روستا حدود ۱۲هزار نفر جمعیت دارد.
وی افزود:بالای ۲۰ دکل مخابراتی در این بخش نصب شده که سه دکل دچار سرقت باطری و تعدادی نیز با طوفان دچار مشکل شده اند.
وی افزود: روستای شوی در دهستان سیدمحمود نیز از ۲ ماه پیش با تغییر آنتن به سمت تله زنگ دچار مشکل شده است.
بخشدار شهیون دزفول اظهار داشت: سلولهای خورشیدی برای تامین برق اهالی شهیون جوابگو نیست این در حالی است که به علت کوهستانی بودن منطقه اختلاف دمای زیادی وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری