دسته‌روی اربعین در پیشوا ممنوع است


دسته‌روی اربعین در پیشوا ممنوع است

تهران- ایرنا- فرماندار پیشوا گفت: با توجه به تدوام شرایط قرمز کرونایی در این شهرستان، هر گونه دسته‌روی و پیاده‌روی اربعین به سمت مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) ممنوع است.

حسین عباسی روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا که در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار کرد: وضعیت قرمز کرونا در شهرستان پیشوا همچنان تداوم دارد و براین اساس، مجبور به تشدید محدودیت‌ها در این شهرستان هستیم.

وی افززود: با توجه به شرایط بحرانی منطقه و ابلاغ ستاد ملی کرونا، دانشگاه ها، مدارس و آموزشگاه‌ها، مساجد و مصلاها، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی، کافه‌ها و چایخانه‌ها، استخر و مراکز تفریحی تا اطلاع ثانوی با محدودیت فعالیت روبرو بوده و ممنوع است.

وی گفت: پیشوا به دلیل میزبانی از مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان، همه ساله در روز اربعین، صدها هیأت عزاداری برای عرض تسلیت در این شهرستان حضور پیدا کرده و هزاران نفر از جاماندگان اربعین، از شهرهای اطراف، به این شهرستان عزیمت می‌کردند.

عباسی تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، برپایی هرگونه تجمع، راهپیمایی، پیاده‌روی و دسته‌روی و همچنین برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی به‌ جز ایستگاه‌های توزیع ماسک و اقلام بهداشتی ممنوع است.

وی با تأکید بر قرائت زیارت اربعین در منازل و ممانعت از حضور در مجامع از سوی مردم گفت: در صورت برپایی هیئت‌های عزاداری، این مراسم با تعداد و ساعت محدود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز برگزار خواهد شد.

فرماندار پیشوا تأکید کرد:رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها راه عبور از وضعیت موجود است و مردم باید همچنان به رعایت این دستورالعمل ها پایبند و به اجرای آن حساس باشند.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند.

دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.

دکتر لاری با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون ۳۹۷ هزار و ۱۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، افزود: ۴۲۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی