سیستان و بلوچستان در اجرای طرح تکاپو در کشور سرآمد است


سیستان و بلوچستان در اجرای طرح تکاپو در کشور سرآمد است

ایرنا-زاهدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: این استان در اجرای طرح مطالعات دینامیک اشتغال یا طرح توسعه کسب و کار پایدار (تکاپو)، در زمره استان های سرآمد کشور قرار دارد.

به گزارش دریافتی ایرنا مهرداد جهاندیده روز چهارشنبه در سفر به دلگان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه ای که در این شهرستان برای ایجاد و توسعه کسب و کار وجود دارد اظهارداشت: حنا و چای ترش این شهر از دیرباز به عنوان نماد و معرف این منطقه شناخته می‌شود و قرار است مورد حمایت قرار گیرد.
وی ادامه داد: بر این اساس و پس از کار مطالعاتی دقیقی که از سوی کارگزار طرح توسعه کسب و کار پایدار (تکاپو) سیستان و بلوچستان انجام شده است، با ورود بخش خصوصی به این موضوع، فرایند احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی چای ترش دلگان آغاز شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین برای کمک به سرعت گرفتن این طرح، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات با عاملیت صندوق کارآفرینی امید این استان پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به عملکرد سیستان و بلوچستان در اجرای طرح ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری گفت: از ابتدای اجرای این طرح ۹ هزار و ۱۹۲ طرح با اشتغال ۱۴ هزار و ۸۹۹ نفر، ۵۴۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان همچنین از دستگاه‌های اجرایی و بانکهای عامل که در این طرح دخیل هستند خواست تا در فرصت باقیمانده برای جذب تسهیلات و تسریع در فرایند اداری طرح‌ها همت مضاعف داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !