محسن رضایی: نیروهای مسلح با توسل به مکتب ولایت قدرت گرفتند


محسن رضایی: نیروهای مسلح با توسل به مکتب ولایت قدرت گرفتند

همدان- ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما متکی بر ولایت هستیم گفت: نیروهای مسلح با توسل به مکتب ولایت قدرت گرفتند به گونه‌ای که امروز ایران روی پای خود ایستاده و در صورت تجاوز هر کشوری حتی آمریکا سیلی محکمی به او می‌زند.

به گزارش ایرنا سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی شامگاه چهارشنبه در آیین پنجمین سالگرد شهادت سرلشکر حسین همدانی در محل حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان اظهار داشت: ولایت عامل احیا، زندگی و حیات در کشور است.

وی شهید سردار حسین همدانی را یکی از میوه‌های ولایت دانست و افزود: تفسیر ناب و واقعی ولایت را می توان در چهره سرداران شهید قاسم سلیمانی و حسین همدانی شاهد بود.

وی اضافه کرد: ولایت منشا رشد جوانان، اقتدار و بالندگی ایران اسلامی شده است بنابراین، باید به این معجزه الهی به عنوان عامل حیات کشور بیش از گذشته توجه و در این راستا باید ولایت را دوباره بازخوانی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: با وجود ولایت چرا باید در جامعه تفرقه باشد و عشق، برادری، از خودگذشتگی و حرکت در راه خدا و امثالهم نباشد، در حالیکه این اتفاق از جمله اتحاد و برادری در جنگ و انقلاب اسلامی رخ داد.

سرلشکر رضایی گفت: تفاسیر مختلف از ولایت موجب به وجود آمدن راه‌های جداگانه، جناح‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف و انسان های متفاوت می شود بنابراین به هم پیوستگی، اتحاد و وفاق شکل نمی گیرد.

وی تاکید کرد: دین خدا، اخلاق اسلامی، برادری، وحدت و با هم بودن شعبه‌ای از ولایت است، اگر به دین خدا عمل کرده و گوش به فرمان ولی خدا باشیم هیچ چیز ما را شکست نداده و تورم و رکود گرانی هم پیش نمی‌آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ویروس کرونا برای سومین بار در کشور موج گرفته است در حالیکه اگر همه مردم، قوای مقننه، مجریه، قضاییه، نیروهای مسلح و علما برادرانه پای کار بیایند نباید موج دوم و سوم شکل این ویروس می گرفت بلکه در همان موج نخست مهار و کنترل می‌شد.


شهید همدانی مولود تفکر ولایت بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: سردار شهید حسین همدانی مولود یک تفکر و میوه یک اندیشه بود و این سرباز نظام تا آخر در مسیر ولایت ماند و دچار تزلزل نشد تا به سعادت رسید.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه شهید همدانی تیپ انصارالحسین (ع) را در همدان شکل داد یادآوری کرد: با دیدن ظرفیت و توان در این فرمانده او را برای ادامه ماموریت به گیلان فرستادیم تا لشکر قدس را در این استان راه بیاندازد که آنجا هم موفق عمل کرد سپس در کرمانشاه فعال بود و بعد از دفاع مقدس لشکر حضرت رسول تهران را مدیریت کرد.

وی افزود: سردار شهید همدانی تنها فرمانده ای است که در چهار استان بر چهار لشکر فرماندهی و آنها را اداره کرده است در اواخر عمر نیز دنبال پیوستن به یاران شهید بود بنابراین به مدافعان حرم پیوست و بعد از قاسم سلیمانی فرماندهی سوریه را عهده دار شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شهید همدانی دلتنگ برادران شهیدش بود و در خانه و بیرون آرامش نداشت و دوست داشت به برادرانش بپیوندد با خواست قاسم سلیمانی او به سوریه رفت و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سرلشکر رضایی گفت: همدان شهر علمای بزرگ و رزمندگان حماسه آفرینی است که در تاریخ ایران اسلامی به نیکی نامشان ثبت شده است همچنین این استان به قدمت ایران سابقه دارد و مهد علم، ایثار، شهادت و دینداری است.

وی اظهار داشت: هنگام جنگ ۱۰ لشکر از همدان به جبهه جنگ اعزام شدند که با پخش این فیلم در رسانه ملی، امید در دل ملت ایران شکل گرفت همچنین در دل دشمن دلهره افتاد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهرماه سال ۹۴ در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.
پیکر شهید همدانی به علت علاقه وی به مرحوم آیت الله موسوی امام جمعه سابق همدان در زادگاهش تشییع و در جوار قبر این بزرگوار به خاک سپرده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!