عزاداری سیار در روز اربعین حسینی به همت خدام الحسین(ع)/ توزیع اطعام حسینی در میان نیازمندان


عزاداری سیار در روز اربعین حسینی به همت خدام الحسین(ع)/ توزیع اطعام حسینی در میان نیازمندان

حجت الاسلام شمس با اشاره به برگزاری عزاداری سیار در روز اربعین حسینی توسط فعالین کانون خدام الحسین(ع) گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه عزاداری اربعین حسینی به صورت مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام «امیر شمس» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ویژه برنامه های اربعین حسینی از سوی کانون فرهنگی هنری خدام الحسین(ع) مسجد سیدالشهدا(ع) واقع در شهرک امید گفت: با توجه به تشدید موج شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری اربعین حسینی که بنا بود با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود، مجازی و با قرائت زیارت اربعین حسینی انجام می شود.همچنین عزاداری سیار کانون نیز در این شهرک اقدام به مرثیه خوانی و قرائت زیارت اربعین می کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری خدام الحسین(ع) مسجد سید الشهدا(ع) با اشاره به انجام کمک های مومنانه به مناسبت اربعین حسینی بیان کرد: قرار است به 175 خانواده نیازمند تحت پوشش کمک های مومنانه و بسته های معیشتی توزیع شود. همچنین دو هزار غذا نیز پخت و در میان مستمندان پخش شود.

حجت الاسلام شمس با اشاره به کمک های نقدی از سوی خیرین برای 50 خانواده نیازمند گفت: به این افراد کارت هدیه 200 هزار تومانی اهدا و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز در میان این افراد انجام می شود.

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) از برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع اربعین خبر داد و گفت: این مسابقه پیرامون زندگانی امام حسین(ع) ویژه اعضای کانون فرهنگی هنری خدام الحسین(ع) برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: برای مهار ویروس کرونا دراوج این بحران با هماهنگی آستان قدس رضوی دفتر تهران اقدام به توزیع غذای حضرتی بین بیماران کرونایی در بیمارستان ها کرده ایم به طوری که در هفته دو هزار غذای حضرتی میان بیماران توزیع می شد، همچنین اعضای این کانون روزانه دو هزار بطری آبمیوه استریل شده و تازه با رعایت موارد بهداشتی برای بیماران کرونایی و کادر درمانی در بیمارستان‌های تهران توزیع کردند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی