19 صندوق اعتباری خرد روستایی در میاندوآب فعال است


19 صندوق اعتباری خرد روستایی در میاندوآب فعال است

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: 19 صندوق اعتباری خرد زنان روستایی با 711 نفر عضو و با سرمایه هشت میلیارد و 500 میلیون ریالی در این شهرستان راه‌اندازی شده‌است.

علی دیانتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میاندوآب‌ مقام نخست را زمینه تعداد و اعتبار صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی را در آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: راه‌اندازی این صندوق‌ها تأثیر بسزایی در توانمندسازی زنان روستایی، کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال و رونق و شکوفایی اقتصاد مناطق روستایی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های زنان روستایی و کمک به کارهای کشاورزی بیان کرد: بانوان در دوران هشت سال دفاع مقدس در پشتیبانی جبهه‌ها، پرستاری و مداوای مجروحان، تشویق مردان به حضور مداوم در جبهه و حفظ سنگرهای پشت جبهه، تأثیری مستقیم بر روحیه رزمندگان و پیروزی در جنگ داشتند، اینک نیز دوشادوش مردان در جبهه اقتصادی و تأمین معیشت خانوار نقش ایفا می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب های مهم کشاورزی استان محسوب می شود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای محرومیت‌زدایی، بهسازی، ایمن سازی، ارتقای شاخص‌های سلامت و توسعه روستاها در محل سکونت روستاییان، فعالیت‌های ارزنده ای انجام گرفته ولی متاسفانه در خارج از محیط روستاها و مزارع کشاورزی که محل تولید ثروت و اقتصاد است در خصوص تأمین زیرساخت‌ها در عرصه‌های تولید سرمایه‌گذاری چندانی صورت نگرفته و نیازمند بهبود و تقویت اراضی کشاورزی و حفاظت از منابع تولید هستیم.

وی افزود: این شهرستان دارای ۱۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ است که سالانه بیش از ۱۸۰ هزار تن انواع محصولات باغی تولید می‌شود.

دیانتی اضافه کرد: همچنین سه هزار و ۱۶۳ هکتار از باغ‌های میاندوآب به محصول انگور اختصاص دارد که پیش بینی می شود امسال با بیش از ۲۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته حدود ۴۷ هزار تن محصول انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: موارد مصرفی انگور بصورت تازه خوری، تولید دوشاب، آبغوره، سرکه، سبزه و انواع مختلف کشمش است.

وی بیان کرد: در شهرستان میاندوآب ۲۱ واحد سردخانه با ظرفیت نزدیک به ۹۰ هزار تن، ۲ واحد سورتینگ و بسته‌بندی میوه، سه واحد تولید کشمش و میوه خشک کنی و یک کارگاه خانگی جهت فرآوری محصولات باغی بویژه انگور فعال می باشد.

میاندوآب از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق