سخت‌افزار داخل PS5 را باجزییات در این ویدیو ببینید


به زمان عرضه‌ی کنسول نسل بعد سونی نزدیک می‌شویم و این شرکت در قالب یک ویدیو، تمام و کمال کنسول پلی‌استیشن 5 و…

سخت‌افزار داخل PS5 را باجزییات در این ویدیو ببینید

فیلم؛

سخت‌افزار داخل PS5 را باجزییات در این ویدیو ببینید
به زمان عرضه‌ی کنسول نسل بعد سونی نزدیک می‌شویم و این شرکت در قالب یک ویدیو، تمام و کمال کنسول پلی‌استیشن ۵ و سخت‌افزار داخلی آن را به نمایش گذاشته است.

پلی‌استیشن در وبلاگ رسمی خود نوشته است که آن‌ها طراحی ابتدایی پلی‌استیشن ۵ را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده و پنج سال گذشته را پنج سال گذشته را مشغول طراحی ظاهر و سخت‌افزار این کنسول بوده‌اند.

سونی می‌گوید که آن‌ها معتقدند سخت‌افزار کنسول و داخل آن هم باید طراحی زیبایی داشته باشد و در نتیجه، داخل پلی‌استیشن ۵ هم بسیار تر و تمیز طراحی شده است؛ طوری که طبق گفته‌ی سونی کارآمدترین و بهینه‌ترین طراحی را برای این کنسول در نظر گرفته‌اند و هیچ اجزای اضافی در طراحی و سخت‌افزار نهایی کنسول قرار ندارد.

سه نکته‌ی اصلی به غیر از طراحی دقیق و زیبای سخت‌افزار، که فهمش نیاز به زیرنویس دارد:

پلی‌استیشن ۵ از هارد دیسک استفاده نمی‌کند و اس‌اس‌دی دارد. قاب روی کنسول هم بدون از دست دادن گارانتی، توسط خود کاربر قابل باز کردن است. یک اسلات برای قرار دادن یک حافظه‌ی M.2 اس‌اس‌دی اضافه روی کنسول تعبیه شده است. سیستم خنک کننده‌ی پلی‌استیشن ۵ برای انتقال دمای پردازنده‌ی اصلی به هیت‌سینک، از یک فلز مایع مخصوص استفاده می‌کند که طبق گفته‌ی سونی، دو سال روی آن تست و آزمایش مختلف شده است. سونی می‌گوید که این کنسول طوری طراحی شده تا ضمن ارایه‌ی قدرت بالا، بسیار ساکت باشد و صدای زیادی تولید نکند.

در کنار بالا رفتن قدرت سخت‌افزاری کنسول، که طبق گفته‌ی سونی جهش نسلی بسیار بزرگی را رقم می‌زند، هم‌چنین گفته شده که صدای کنسول به هنگام اجرای بازی‌ها بسیار آرام است. سونی در وبلاگ خود نوشته که آن‌ها منتظرند تا طرفداران کنسول را خودشان آزمایش کنند و این «صدا» (که ظاهرا وجود ندارد) را از نزدیک بشنوند.

نهایتا، سونی اضافه کرده که بسیاری از آن‌ها مجبور شده‌اند تا چند وقت گذشته را از خانه کار کنند و به با چالش‌هایی کاملا جدید و غیرقابل پیش‌بینی روبرو شده‌اند، اما مطمئن هستند که عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ در آبان امسال تجربه‌ای بسیار بزرگ را برای طرفداران رقم خواهد زد.

کنسول پلی‌استیشن ۵ در روز ۲۲ آبان در دو مدل استاندارد و تمام دیجیتال با قیمت ۵۰۰ و ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند