هیات‌های مذهبی شهرستان ری در روز اربعین 20 هزار پرس غذا توزیع کردند


هیات‌های مذهبی شهرستان ری در روز اربعین 20 هزار پرس غذا توزیع کردند

شهرری - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و ممنوعیت حرکت دسته ها به سمت حرم عبدالعظیم (ع) و امامزادگان شهرری، هیات‌های مذهبی این شهرستان 20 هزار پرس غذا طبح و بین محرومان مناطق روستایی توزیع کردند.

حجت الاسلام علی کنگرلو شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال براساس اعلام استانداری تهران و با توجه به شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت عزاداران حسینی، مراسم اربعین در این شهرستان برگزار نشد و هیات های مذهبی برنامه حرکت دسته ها به سمت امامزادگان و حرم عبدالعظیم حسنی را نداشتند.

وی افزود: هیچ گونه تخلفی مبنی بر حرکت دسته ها و یا اجرای برنامه سوگواری روز اربعین گزارش نشده است.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ری خاطر نشان کرد: اطعام نیازمندان و کمک های مومنانه از اقدامات هیئت های مذهبی شهرستان ری در روز اربعین به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، طی سالیان گذشته کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران همزمان با اربعین حسینی با عنوان جاماندگان کربلای حسینی از نقاط مختلف تهران بخصوص میدان امام حسین(ع) با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) می شدند و ارادت خود را نسبت به اهل بیت(ع) نشان می دادند.

سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت شرکت کردند ولی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم معنوی برگزار نخواهد شد

شهرری با وجود حرم مطهر عبدالعظیم(ع) که ثواب زیارت ایشان براساس حدیثی از امام هادی(ع) برابری می کند با زیارت امام حسین(ع) به کربلای ایران معروف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا