پلوسی: به دنبال خروج ترامپ از کاخ سفید هستیم


پلوسی: به دنبال خروج ترامپ از کاخ سفید هستیم

تهران- ایرنا- رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که وی قصد دارد از طریق متمم 25 قانون اساسی ترامپ را از قدرت خلع کند.

به گزارش ایرنا از شبکه فاکس نیوز، نانسی پلوسی در پاسخ به مواضع وی نسبت به سلامت رییس جمهوری و ابتلای وی به ویروس کرونا به خبرنگاران گفت که قصد دارد از طریق قانون اساسی ترامپ را از سمت خود برکنار کند.

متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا می‌گوید در صورتی که مشخص شود رییس جمهوری قادر به انجام اختیارات و وظایف دفتر خود نباشد، معاون رئیس جمهوری به عنوان سرپرست ریاست جمهوری منصوب می‌شود.

پلوسی گفت: اتفاقا فردا بیایید اینجا ما در مورد متمم ۲۵ قانون اساسی صحبت خواهیم کرد.

ترامپ صبح روز پنجشنبه (به وقت محلی) در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت که حال وی خوب است و بر این باور نیست که بیماری وی واگیردار باشد.

آزمایش کرونای ترامپ پنجشنبه هفته گذشته مثبت اعلام شد و وی دستکم از جمعه گذشته علائمی از این بیماری را نشان داد. اما کاخ سفید از اشاره به زمان آخرین تست منفی کرونا ترامپ یا پر کردن جدول زمانی مربوط به تشخیص بیماری در او خودداری کرد، امری که اطلاع از زمان دقیق ابتلای ترامپ یا زمانی را که وی می‌تواند با خیال آسوده از قرنطینه خارج شود، دشوار می‌کند.

طبق دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، افراد بزرگسال با علائم خفیف تا متوسط کووید – ۱۹ می‌توانند ۱۰ روز پس از ظهور اولین علائم بیماری در کنار دیگران باشند به شرط آنکه تا ۲۴ ساعت بدون تب و دیگر علائم رو به بهبودی باشند. اما موارد حادتر، به مدت زمان قرنطینه بیشتری نیاز دارد.

مناظره دوم میان بایدن و رییس جمهوری آمریکا قرار است ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) برگزار شود که ۱۴ روز از زمانی که برای اولین بار خبر ابتلای ترامپ به کرونا منتشر شد، می‌گذر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان