برنده جایزه صلح نوبل 2020 اعلام شد


سازمان برنامه جهانی غذا به دلیل تلاش خود برای مبارزه با گرسنگی در مناطق مختلف جهان به ویژه در کشورهای جنگ زده،…

برنده جایزه صلح نوبل 2020 اعلام شد

دقایقی پیش :

برنده جایزه صلح نوبل 2020 اعلام شد
سیناپرس: سازمان برنامه جهانی غذا به دلیل تلاش خود برای مبارزه با گرسنگی در مناطق مختلف جهان به ویژه در کشورهای جنگ زده، جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ را دریافت کرد.

کمیته نوبل نروژ تصمیم گرفته است جایزه صلح نوبل سال 2020 را به برنامه جهانی غذا (WFP) اعطا کند. برنامه جهانی غذا بزرگترین سازمان بشردوستانه در جهان است که به رفع گرسنگی و ارتقا امنیت غذایی می پردازد. در سال 2019 ، WFP به 100 میلیون نفر در 88 کشور قربانی ناامنی حاد غذایی و گرسنگی کمک کرده است.

سازمان برنامه جهانی غذا به دلیل تلاش خود برای مبارزه با گرسنگی در مناطق مختلف جهان به ویژه در کشورهای جنگ زده، جایزه صلح نوبل 2020 را دریافت کرد.

کمیته نوبل نروژ روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: این سازمان بخاطر "کمک به بهبود شرایط در جهت ایجاد صلح در مناطق درگیر و همچنین به عنوان یک نیروی محرکه در جهت جلوگیری از استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی" مورد تقدیر قرار گرفته است. .

این کمیته گفت: نیاز به همبستگی بین المللی و همکاری چند جانبه "بیش از هر زمان دیگری آشکارتر است. برنامه جهانی غذا بزرگترین گروه بشردوستانه در جهان است که به طور خاص گرسنگی را برطرف می کند و در جهت امنیت غذایی تلاش می کند.

بر اساس این گزارش، برنامه جهانی غذا سال گذشته حدود 100 میلیون نفر را در 88 کشور در مواجهه با "ناامنی حاد غذایی و گرسنگی" پوشش داده و به آنها کمک کرد.

این سازمان همچنین یک نهاد اصلی است که سازمان ملل متحد از طریق آن برای از بین بردن گرسنگی به عنوان یکی از اهداف توسعه پایدار فعالیت می کند.ذکمیته نوبل نروژ پس از وخیم شدن شرایط طی سالهای اخیر، تصمیم گرفت امسال بحران گرسنگی را برجسته کند.

در این گزارش آمده است که در سال 2019، 135 میلیون نفر از گرسنگی حاد رنج می برند، که بالاترین رقم در سالهای گذشته است. بیشتر این افزایش ناشی از جنگ و درگیری مسلحانه بوده است.

جایزه صلح نوبل سال گذشته به ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی برای تلاش او به منظور پایان دادن به تقریباً دو دهه درگیری با اریتره اهدا شد.

آنچه که درباره برندگان این جایزه باید بدانید:

101 جایزه صلح نوبل درسالهای 1901 تا2020 اهدا شده است.

- 25 سازمان برنده این جایزه شده اند.

-2جایزه صلح بین سه نفر تقسیم شده است.

-تاکنون 17 زن جایزه صلح نوبل را دریافت کرده اند.

1 -برنده جایزه صلح ، Le Duc Tho ، جایزه صلح نوبل را رد کرده است.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق