ایلام در هفته‌ای که گذشت؛ اعمال محدودیت‌های کرونا تا عودت زائران اربعین


ایلام در هفته‌ای که گذشت؛ اعمال محدودیت‌های کرونا تا عودت زائران اربعین

ایلام - ایرنا - بالا رفتن تعداد بستری‌ها و فوتی‌های کرونا و قرار گرفتن بیشتر شهرستان‌های ایلام در وضعیت قرمز و نارنجی طی هفته گذشته باعث شد علاوه بر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، محدودیت‌های جدید در استان اعمال شود.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته و در آستانه اربعین حسینی و با وجود هشدارهای مسوولان کشوری و استانی مبنی بر بسته بودن مرز مهران و عدم پذیرش زائران اربعین اما عده‌ای به صورت غیرمجاز از مرزهای ایلام راهی آنسوی مرز شدند که توسط دولت عراق به کشور عودت داده شدند.

ممانعت جدی از پذیرش زائران اربعین حسینی در مهران به علت شیوع گسترده کرونا و تاکید مسوولان بر بسته بودن مرز مهران و عدم پذیرش زائران از سوی عراق از دیگر اخبار مهم هفته گذشته بود.

باتوجه به اوج گرفتن مجدد کرونا هفته گذشته به دستور استاندار و ستاد مقابله با کرونا محدودیت هایی را از جمله تعطیلی مدارس در متاطق قرمز در استان اعمال کرد که این محدودیت ها کماکان ادامه دارد.

حضور اعضای کمیسون انرژی در استان ایلام و درخواست استاندار ایلام از آنها مبنی بر انتقال دفتر گاز و نفت غرب به استان ایلام در هفته گذشته از دیگر خبرهای مهم هفته گذشته در استان بود.

وضعیت چهار شهرستان ایلام قرمز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس آمار و آخرین بررسی ها وضعیت چهار شهرستان ایلام از نظر ابتلا به کرونا قرمز شده است.

دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این ارزیابی شهرستان های ایلام، آبدانان، دره‌شهر و ایوان به دلیل روند صعودی تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

وی وضعیت چهار شهرستان مهران، بدره، چرداول و دهلران را نیز نارنجی عنوان کرد.

به گفته وی، همچنین شهرستان هلیلان، سیروان و ملکشاهی نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون بهداشتی: محدودیت‌های کرونایی در ایلام اعمال می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به تداوم وضعیت قرمز کرونا در این استان محدودیت‌ها از شنبه ۱۲ مهرماه اعمال می‌شود.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر شامگاه جمعه در کارگروه رسانه ای کرونا با بیان اینکه اعمال محدودیت ها منوط به تایید کمیته انتظامی وزارت کشور است، افزود: شماری از محدودیت ها که پیشنهادهای هفته قبل بوده، تایید شده است و از شنبه به مدت یک هفته اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت قرمز استان بویژه اوضاع نامناسب شهر ایلام ۱۴ محدودیت جدید پیشنهاد شده و برای تایید به وزارت کشور ارسال شده است.

محدودیت‌های کرونایی در ایلام اعلام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۱ مورد محدودیت‌های کرونایی تا پایان هفته جاری در این استان اعمال می‌شود.

دکتر جمیل صادقی‌فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها و سینما، تئاتر و مراکز مشابه را از جمله این محدودیت‌ها اعلام‌کرد.

آیین قرائت زیارت اربعین در مصلای ایلام برگزار می شود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: آیین ویژه قرائت زیارت اربعین همزمان با اربعین حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام، حجت الاسلام حشمت رستمی افزود: این آیین پنجشنبه هفته جاری ۱۷ مهرماه ساعت ۱۶ در محوطه مصلای شهر ایلام و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در جهت حفظ سلامتی سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای تاکید می شود این افراد در این آیین حضور پیدا نکنند.

استاندار ایلام: رعایت زیر ۵۰ درصدی پروتکل ها منجر به تعطیلی می شود

استاندار ایلام گفت: تمامی مدارس دولتی و غیرانتفاعی و حتی اماکن و صنوف در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی زیر 50 درصد تعطیل می شوند و شرط بازگشایی آنها رعایت پروتکل ها بالای 70 درصد است.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: عملکرد آموزش و پرورش درشرایط کرونا با صدور اطلاعیه های بی مورد، غلط و خلاف قانونی ضعیف است که این ناهماهنگی نتایج خوبی را به دنبال ندارد.

وی افزود: دانش آموزان و نوجوانان ناقلان خوبی برای والدین و معلمان هستند و این بی تفاوتی آموزش و پرورش نسبت به مصوبات ستاد استانی کرونا می تواند سبب مرگ و میر شود.

استاندار ایلام گفت: محدودیت های کرونا به مدت یک هفته دیگر تمدید می شوند و مدارس در مناطق قرمز و نارنجی استان در هفته آینده نیز تعطیل هستند.

وی افزود: بر این اساس برای حفظ سلامت دانش آموزان همه مدارس در مناطق قرمز و نارنجی استان به مدت یک هفته دیگر تعطیل و کلاس ها در این مناطق به شکل مجازی دایر است.

کرونا موجب تعطیلی موقت بنیاد مستضعفان ایلام شد

ابتلای سه چهارم کارکنان باعث تعطیلی موقت اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام تا پایان مهرماه شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا و عدم رعایت نکات بهداشتی توسط برخی از ارباب رجوع موجب شده است که نیروهای دستگاه های اداری هم از ابتلا به این ویروس مصون نباشند.

در تازه ترین خبر از فعالیت این ویروس در استان ایلام ۹ نفر از نیروهای اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان به کرونا مبتلا شده اند و در مرخصی اجباری استعلاجی به سر می برند.

۱۰۹ معلم و دانش آموز ایلامی به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ۱۵ شهریورماه تا ۱۲ مهرماه ۵۸ معلم و ۵۱ دانش آموز در این استان به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان شامگاه روز شنبه در نشست استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: در هفته اول مهرماه هزار و ۱۳۲ نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا گرفته شد و ۶۹ مورد از نمونه ها مثبت اعلام شد.

وی یاد آور شد: در بین شهرستانهای استان از نظر میزان بروز بیماری در هزار نفر شهرستان ایلام با ۲۲.۶ بیشترین و هلیلان با ۱۰.۱ کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.

امام جمعه ایلام: مردم پروتکل های بهداشتی کرونا را جدی بگیرند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مردم پروتکل های بهداشتی کرونا را برای حفظ جان خود و دیگران جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: زدن ماسک، ضدعفونی دست ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از تجمع و عدم شرکت در مراسمات مختلف به ویژه عزا و عروسی در قطع زنجیره کرونا اثرگذار است.

وی افزود: کرونا بیش از شهدای هشت سال دفاع مقدس تاکنون جان هم وطنان ما را گرفته است و باید برای از بین رفتن آن همه پروتکل ها را به صورت جدی رعایت کنیم.

مدیران اجازه فراخواندن زودهنگام کارکنان مبتلا به کرونا را ندارند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: مدیران نباید بدلیل کمبود نیرو کارکنان مبتلا به کرونا را پیش از اتمام دوره نقاهت به محل کار فرا بخوانند، چنین کاری خلاف قانون است.

معروف بسطامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس نظر پزشکان متخصص و دانشگاه علوم پزشکی افرادی که مبتلا می‌شوند باید حتما گواهی سلامت را دریافت کنند سپس در محل کار حاضر شوند.

وی افزود: مدیرانی که اصرار بر حضور کارکنان ادارات دارند متخلف محسوب می‌شوند و آن کارمند می‌تواند از مدیر مربوطه شکایت کند.

مرزبانان ایران و عراق بر ممنوعیت کامل تردد زائران اربعین تاکید کردند

مرزبانان ۲ کشور ایران و عراق در ملاقات مرزی اضطراری فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) و کلانتر مرزی بدره عراق بر ممنوعیت کامل ترددهای مرزی در ایام اربعین تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران با سرتیپ محمدیاسین فرحان کلانتر مرزی بدره کشور عراق دیدار کرد و طرفین بر محدودیت ایجاد شده و ممنوعیت ترددها در مرزهای ۲ کشور تاکید کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا در این ملاقات مرزی اضطراری گفت: روابط حسنه و حس برادری ۲ کشور، باعث ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی شده است و امیدوارم همواره برقرار و پایدار باشد

امکان عزیمت موکب‌های اربعین به عراق از مرز مهران وجود ندارد

استاندار ایلام گفت: امکان عزیمت موکب‌های اربعین برای ارائه خدمات به زائران کشور عراق از طریق مرز مهران با توجه شرایط موجود شیوع کرونا و رایزنی‌های قبلی با مسوولان عراقی وجود ندارد و این امر به طور کامل منتفی است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در دیدار با فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه پایانه مرزی مهران و سایر مرزهای این استان امسال در ایام اربعین پذیرای هیچ زائری نیست، افزود: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا مرزهای ایلام با کشور عراق برای تردد زائران به طور کامل مسدود است و هیچ‌گونه رفت و آمدی انجام نمی‌شود.

راهپیمایی و حرکت به سمت اماکن متبرکه ممنوع است

استاندار ایلام گفت: راهپیمایی و حرکت دسته های عزاداری در ایام اربعین حسینی به سمت اماکن متبرکه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه سه شنبه در نشست ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام اظهار داشت: سال گذشته در چنین روزهایی بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر در شبانه روز از مرز مهران تردد داشتند و امروز از اینکه بیماری کرونا ما را از پذیرایی زائران اربعین بازداشته است ناراحت هستیم و حسرت می خوریم.

دولت عراق روزانه تعدادی از زائران اربعین را عودت می‌دهد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: دولت عراق روزانه تعداد زیادی از زائران غیرمجاز اربعین را از خاک این کشور عودت می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محمد نوزری روز یکشنبه در نشست پدافند غیرعامل استان ایلام اظهار داشت: تردد زائران اربعین از مرز مهران به طور کامل ممنوع است و هیچگونه خروج قانونی زوار از این مرز انجام نمی‌شود اما تعدادی از زائران به صورت غیرمجاز از مرزهای استان وارد کشور عراق می‌شوند.

اجازه تردد خودروهای زائران به مرز مهران داده نمی‌شود

رییس پلیس راه ایلام گفت: تمامی مبادی ورودی و خروجی این استان تحت نظارت و کنترل پلیس قرار دارد و اجازه تردد به خودروهای حامل زائران به مرز مهران داده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا همتی‌زاده روز چهارشنبه در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: امسال در راستای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مراسم اربعین حسینی با هیچ ساز و کاری برگزار نمی‌شود.

وی افزود: هیچ‌گونه خدماتی در استان ایلام برای زائران پیش‌بینی نشده است و در مبادی ورودی و خروجی استان از تردد آنها جلوگیری می‌شود.

محدودیت‌های ترافیکی در معابر ورودی به شهر مهران اعمال می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در مبادی ورودی شهر مهران با توجه به عدم برگزاری مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد اربعین حسینی مبنی بر ممنوعیت خروج زائران از مرز های کشور، برهمین اساس از چندی پیش کلیه مبادی ورودی استان تحت نظارت و کنترل پلیس راهور قرار گرفته است.

وی با اشاره به استقرار ماموران در مسیرهای ورودی به شهر مهران افزود: در این طرح از ورود خودروهای غیر بومی به داخل مهران و حرکت به سمت پایانه مرزی جلوگیری می شود.

هیچگونه تجمع زائران اربعین در مرز مهران وجود ندارد

فرمانده مرزبانی ایلام گفت: شرایط در مرز مهران عادی است و هیچگونه تجمعی از زائران اربعین برای عزیمت به عتبات عالیات و شهرهای مذهبی عراق در این مرز وجود ندارد.

سردار کیاست سپهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تردد تا پایان ماه صفر در مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه ، چزابه و خسروی ممنوع است و اجازه خروج به افراد داده نمی‌شود.

وی افزود: نوار مرزی استان در کنترل و رصد نیروهای مرزبانی قرار دارد و بنا بر تصمیمات اتخاذ شده کشوری، اجازه خروج از مرزها با توجه به شیوع کرونا و تاکید مقامات عراقی مبنی بر عدم پذیرش زائران، داده نخواهد شد.

فعالیت تجاری مرز مهران در ایام اربعین متوقف نمی‌شود

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت تجاری و اقتصادی مرز بین‌المللی مهران در ایام منتهی به اربعین حسینی(ع) انجام می‌شود و متوقف نخواهد شد.

روح‌الله غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت تجاری مرز بین‌المللی مهران در این ایام نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است اما امکان صادرات کالا از این مرز بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هم اکنون فعالیت مرز تجاری مهران به صورت محدودتر نسبت به روزهای قبل برای تبادل کالای تجاری در حال انجام است و مشکلی در خصوص صادرات کالا به کشور عراق وجود ندارد.

ایلام بدلیل ظرفیت‌های نفت و گاز از اولویت‌های کمیسیون انرژی است

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: استان ایلام بواسطه داشتن ظرفیت‌های بالا در زمینه نفت و گاز از اولویت‌های این کمیسیون محسوب می‌شود.

فریدون عباسی دوانی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های نفت و گاز دهلران به اتفاق مجمع نمایندگان استان در مصاحبه با خبرنگاران افزود: در این بازدید پروژه ها را دیدیم و مشکلات را بررسی و و راه حل مشکلات توسط مسئولان استانی ارائه شد.

ایلام بهترین موقعیت را برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی دارد

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: استان ایلام بهترین موقعیت را برای سرمایه‌گذاری، ایجاد ارزش افزوده و ثروت و اشتغال در حوزه نفت و گاز دارد.
به گزارش ایرنا، فریدون عباسی‌دوانی روز شنبه در جریان بازدید از پروژه‌های نفت و گاز استان ایلام اظهار داشت: تلاش کردیم در یک بازدید میدانی از فعالیت‌های حوزه نفت و گاز شامل اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از منابع، اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری کنیم.

وی افزود: منابع بسیار غنی در حوزه نفت و گاز در استان ایلام وجود دارد و برای بهره‌برداری بهتر از این منابع می‌بایست برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بهتری داشته باشیم.

استاندار ایلام خواستار مدیریت مستقل منابع نفت و گاز استان شد

استاندار ایلام گفت: به عنوان نماینده عالی دولت در استان خواهان مدیریت مستقل منابع نفت و گاز در استان ایلام هستم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه جمعه در نشست مشترک رییس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت نفت خواستار ایجاد دفتر نمایندگی مستقل نفت و گاز و پتروشیمی در استان شد.

وی با قدردانی از خدمات ویژه وزارت نفت به خاطر سرمایه‌گذاری های هنگفتی که طی این سال ها در استان انجام داده است، تاکید کرد: تقاضا داریم برای مدیریت بهتر این منابع عظیم، دفتر مستقل‌ نفت و گاز در استان ایلام شکل گیرد و البته این خواسته از مطالبات مهم مردم استان نیز هست.

۱۲۶ میلیون یورو برای ایستگاه تقویت فشار بیات دهلران هزینه می شود

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: ۱۲۶ میلیون یورو برای احداث ایستگاه تقویت فشار بیات شهرستان دهلران هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، رامین حاتمی روز شنبه در آیین کلنگ زنی این پروژه با حضور رییس و اعضای کمیسون انرژی و نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: این ایستگاه بعنوان زنجیره تامین خوراک مجموعه ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران است که در مدت ۳۰ ماه تکمیل می شود.
وی با اشاره به اینکه با تکمیل این زنجیره شاهد جمع آوری گازها، ارزش افزوده و اشتغال پایدار در منطقه خواهیم بود، اظهار داشت: مجموعه ان جی ال دهلران و متعلقات آن شامل یک میلیارد دلار پروژه است.

سالانه هشت هزار طرح محرومیت زدایی در کشور اجرا می شود

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: این سازمان سالانه هشت هزار طرح محرومیت زدایی را در مناطق محروم و روستاهای کشور با همکاری دستگاه های اجرایی به سرانجام می رساند.

به گزارش ایرنا، سردار پاسدار محمد زهرایی عصر دوشنبه در آیین افتتاح پروژه آبرسانی به ۱۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی روستای ملگ آباد شهرستان ملکشاهی استان ایلام به نمایندگی از دو هزار و ۷۴۸ طرح محرومیت زدایی سراسر کشور در ارتباط ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری افزود: هم اکنون ۲۴ هزار گروه جهادی با ۶۰۰ هزار عضو در کشور فعال است.

پروژه آبرسانی به ۱۵۰ هکتار مزارع ملکشاهی ایلام افتتاح شد

پروژه آبرسانی به ۱۵۰ هکتار از مزارع و زمین‌های کشاورزی روستای ملگ‌آباد شهرستان ملکشاهی در ارتباط ویدیوکنفرانس با رییس‌جمهوری و با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این پروژه عصر دوشنبه در آیین بهره‌برداری همزمان از طرح‌های ملی روستایی و عشایری سراسر کشور و در آستانه ۱۵ مهر، روز ملی روستا و عشایر با دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

فرماندار ملکشاهی در خصوص این پروژه با بیان اینکه برای آبرسانی به زمین‌های منطقه ملگ‌آباد ۴۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اظهار داشت: این طرح با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیرالمومنین(ع) استان و جهاد کشاورزی احداث شده است.

احیای قنات‌ها سه هزار هکتار اراضی کشاورزی ایلام را آبی می‌کند

استاندار ایلام گفت: اجرای طرح احیا و بازسازی قنوات بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را آبی می‌کند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح همزمان ۲ هزار و ۷۴۸ طرح روستایی عمرانی استان ایلام اظهار داشت: اجرای طرح احیای قنوات قدیمی در ایلام از طراحی‌های ناب و الگویی در کشور است که به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: طرح احیای قنوات قدیمی در بالادست روستای گلان در شهرستان مهران که با همکاری سپاه انجام می‌شود از پروژه های مهم و کم نظیر استان در سطح کشور است که بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان را تحت پوشش آبیاری نوین قرار می دهد.

نماینده ایلام: اصلاح ساختار بودجه ریزی منجر به تحقق عدالت در کشور می شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی مبتنی بر رعایت قوانین موضوعی و همچنین کاهش بروکراسی اداری منجر به تحقق عدالت در کشور می شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر بسطامی روز دوشنبه در نشست تخصصی مدیریت جهادی در حل مسائل کشور در دانشگاه پیام نور ایلام اظهار داشت: اگر این بودجه ها بر اساس عدالت و شاخص های توسعه یافتگی توزیع شوند شرایط استان ایلام بهتر خواهد شد.

وی افزود: استان ایلام ۱۶ سال از قافله توسعه یافتگی عقب مانده است زیرا هشت سال درگیر جنگ و هشت سال نیز درگیر بازسازی بوده است.

استاندار ایلام: تعلل مدیران در فروش املاک مازاد پذیرفتنی نیست

استاندار ایلام با بیان اینکه تعلل مدیران در فروش املاک مازاد دستگاه‌ها پذیرفتنی نیست از امور اقتصادی و دارایی خواست: در صورت تعلل مدیران، اموال مازاد دستگاه‌ها را راسا به مزایده بگذارد و درآمد آن را برای رفع کمبود اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در نشست کارگروه اقتصادی استان ایلام اظهار داشت: در این شرایط اقتصادی با توجه به تورم و ثابت ماندن حقوق کارمندان باید هوای آنها را داشته باشیم و با فروش اموال مازاد اجازه ندهیم در تنگنا قرار گیرند و صدمه ببینند.

پروژه تونل کبیرکوه تا پایان دولت دوازدهم تکمیل شود

نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی پروژه تونل کبیرکوه را از طرح های اولویت‌دار استان عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود این پروژه تا پایان فعالیت دولت دوازدهم تکمیل و به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا، بهزاد علیزاده عصر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان آبدانان با تشکر از حضور مردم شهرستان های دره شهر، بدره ، دهلران و آبدانان در مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظام سلطه با اعمال تحریم های ناجوانمردانه مشکلات متعددی برای ایران اسلامی به وجودآورده است لذا شایسته است همه مدیران با دوری از هرگونه سیاسی کاری و با تعامل و هم افزایی مراتب ارادت و خدمتگذاری خود را به مردم به اوج و اثبات برسانند.

شهدای ایل خزل ایلام نماد مقاومت و مرزداری هستند

استاندار ایلام گفت: شهدای ایل خزل نماد مقاومت و مرزداری مردم ایلام در دفاع از کشور هستند و ایل بزرگ خزل حق بزرگی به گردن استقلال و تمامیت ارضی کشور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی در یادواره ۴۰۰ شهید والامقام ایل بزرگ خزل اضافه کرد: آنان پیشقراولان هشت سال دفاع مقدس بودند و با شجاعت و غیرت مثال زدنی اجازه ندادند دشمن ذره ای از خاک کشور را تصرف کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایل خزل در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز اربعین است، سال گذشته در چنین روزی شور و غوغایی بی نظیری در ایلام و در مرز مهران وجود داشت که دنیا را به حیرت وادار کرده بود و در جمع حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ایام اربعین از مرز مهران تردد داشتند.

برخی مدیران با وصل شدن به کانال های خاص ناکارآمدی خود را پنهان می کنند

استاندار ایلام با هشدار به برخی مدیران استان که ضعف و ناکارآمدی خود را با وصل شدن به برخی کانال های تلگرامی خاص پنهان می کنند، افزود: در ارزیابی شاخص های بیست گانه، مدیران این دستگاه ها بصورت مستمر رصد می شوند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام افزود: مدیرانی که توانایی لازم جهت بیان دستاوردهای خود و دولت از طریق خبرگزاری های رسمی، نشریات و مطبوعات استان را ندارند همواره از فضای مجازی واهمه دارند.

پیکر مطهر شهید علیرضا دارابی در سرابله ایلام تشییع شد

پیکر پاک و مطهر سرگرد پاسدار شهید علیرضا دارابی که در حین خدمت و دفاع از مرزهای عزت و شرف ایران اسلامی به قافله شهیدان پیوست در شهر سرابله شهرستان چرداول استان ایلام تشییع شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام روز چهارشنبه در آیین تشییع پیکر این شهید گرانقدر گفت: شهادت این سرباز ولایت باعث شد مردم استان ایلام یک روز زودتر به استقبال اربعین بروند و فضای استان را مملو از عطر شهید و شهادت کرد و دل‌های مردم را با وجود محدودیت‌های کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هم نزدیک و نزدیک‌تر کرد و بار دیگر فرهنگ شهادت و ایثار و انسجام و وحدت مردمی را به منصه ظهور رساند.

چهار هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های روستایی ایلام هزینه شد

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید در طول سه سال گذشته چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبارات در بخش های عمرانی و خدماتی جهت توسعه زیرساخت ها در مناطق روستایی این استان هزینه کرده است.

به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان چرداول با تبریک روز روستا اظهار داشت: توازن در خدمت رسانی و رسیدگی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شعار اصلی دولت و نظام جمهوری اسلامی بوده که علیرغم مشکلات اقتصادی و محدودیت های مالی خدمات ارزشمند و بزرگی در این حوزه انجام گرفته که تغییرات مطلوبی در سطح مناطق روستایی و شهرهای کوچک به وقوع پیوسته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس