9 نشریه بوشهری لغو مجوز شدند


9 نشریه بوشهری لغو مجوز شدند

بوشهر-ایرنا- معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: مجوز 9 نشریه این استان به دلیل از حد نصاب افتادن نظم در انتشار لغو شد.

آنیتا مظفری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همگی نشریاتی که امسال در استان اعتبار پروانه انتشار آنها باطل شده مشمول ماده ۱۶ قانون مطبوعات بودند که بر این اساس به دلیل منتشر نشدن و افت انتشار بیش از ۵۰ درصد مجوز آنها لغو شده است.

وی بیان کرد: صاحب امتیاز نشریه با اذعان به اینکه توان مالی انتشار منظم نشریه را دارد تقاضای گرفتن پروانه انتشار می‌کند بنابراین در صورتی که نتواند چندین شماره از نشریه را منتشر کند مجوز او لغو می‌شود با این حال تا کنون در این زمینه تا حدی اغماض صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر اضافه کرد: اگر نشریه‌ای بتواند دلیل موجهی برای انتشار نکردن به هیات نظارت ارائه دهد به آنها فرصت داده می‎شود.

مظفری اظهار کرد: این دلایل موارد از پیش تدوین شده‌ای نیست و هیات نظارت با شنیدن و بررسی در دلایل صاحب امتیاز برای انتشار نکردن، داوری می‌کند و تصمیم می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دلیل غالب صاحبان امتیاز این نشریه‌ها برای انتشار نکردن، بحران اقتصادی است یادآور شد: هر چند در قالب پرداخت یارانه، آگهی دولتی و کاغذ سهمیه‌ای از مطبوعات حمایت شده است اما با توجه به افزایش چند برابری بهای کاغذ و ملزومات چاپ بسیاری از نشریه‌ها با مشکل اقتصادی روبرو شده‌اند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: افزون بر گرانی کاغذ و هزینه چاپ، استقبال نکردن مخاطب از نشریه‌های چاپی و روی آوردن به کانال‌ها و رسانه‌های مجازی از مهم‌ترین مسائلی است که متولیان این رسانه‌ها با آن روبرو هستند.

مظفری با بیان اینکه امسال هیچ صدور پروانه انتشار تازه‌ای در استان نداشته ایم، گفت: در زمان حاضر ۵۳ نشریه در استان مجوز انتشار دریافت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج