شهردار :800 هکتار فضای سبز در کرج ایجاد شد


شهردار :800 هکتار فضای سبز در کرج ایجاد شد

کرج - ایرنا- شهردار کرج اعلام کرد که طی سه سال گذشته تاکنون 800 هکتار فضای سبز در این کلانشهر ایجاد شده و سرانه این بخش یک مترمربع افزایش یافت.

علی اصغر کمالی زاده عصر شنبه در آیین افتتاح گذرگاه سبز و شبکه برق باغستان کرج افزود: از این مقدار ۴۰۰ هکتار فضای سبز در محدوده تفرجگاهی باغستان و ۴۰۰ هکتار نیز در مناطق دیگر کرج دیگری همچون رادیو بعثت، چایخانه و سایز نقاط شهر احداث شده است .

وی بیان داشت : یکی از رویکرد های اصلی شورای اسلامی شهر کرج در دوره پنجم پیاده محوری، دوچرخه سواری و جلوگیری از خودرو محوری بوده است.

وی در ادامه افزود: کرج شهری است که سال های سال صنعت های بالادست خودرو محوری را اجبار می کرد؛ لذا تفکر و اجرای پیاده محوری و دوچرخه سواری یک مقدار سخت بود که سعی کردیم آن را اجرایی کنیم و چند پروژه را در این خصوص به بهره برداری برسانیم.

شهردار کرج با اشاره به اینکه حداقل ۲ پروژه پیاده روی و دوچرخه سواری را تا پایان این دوره از شورای اسلامی شهر کرج به بهره برداری می رسانیم، عنوان کرد: این موضوع به معنای ترغیب و تشویق مردم به استفاده از پیاده راه ها است.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی همچون نبود روشنایی در محدوده تفرجگاهی باغستان کرج، این فضا را به فضای بی دفاع شهری تبدیل کرده بود، تصریح کرد: با تلاش مجموعه سازمان پارک ها توانستیم روشنایی مناسبی در این محدوده داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهر ها سرانه های فضای سبز بدون هیچ توسعه ای افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: این مهم به دلیل مهاجرت از آن شهر ها و کاهش جمعیت آنهاست.

شهردار کرج با اشاره به اینکه کرج دو برابر میانگین رشد جمعیت کشور، رشد جمعیت دارد، تصریح کرد: خوشبختانه توانسته ایم در سه سال گذشته با حمایت اعضای شورای شهر سالانه یک متر به سرانه فضای سبز بی افزاییم.

پیمان بضاعتی پور رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج در این مراسم گفت: از سال ۹۷ تا کنون سازمان سیما، منظر موفق به خرید ۲۰ کیلو وات برق و انشعابات آن شده است.

وی با اشاره به اینکه پست ۲۰ کیلو ولت یک پست بسیار قوی در شبکه برق شهری است، افزود: فراهم کردن این زیرساخت موجب می شود تا با حضور سرمایه گذاران، دهکده تفریحی باغستان را هر چه بهتر مهیای حضور شهروندان کنیم.

بضاعتی پور ادامه داد: با راه اندازی شبکه برق دهکده باغستان، آبشاری که در مجاورت آن قرار گرفته، چهار ایستگاه پمپاژ آب و تمامی سیستم های روشنایی باغستان تحت پوشش این شبکه قرار گرفتند و در ادامه می توانیم شاهد حضور سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت های تفریحی گردشگری مانند شهربازی، تلکابین، سورتمه و پیست اتومبیلرانی باشیم.

وی گفت: برای راه اندازی شبکه برق باغستان حدود هشت میلیارد تومان هزینه شده است، این در حالی است که اگر در شرایط کنونی اقدام به ایجاد این شبکه می کردیم بالای ۱۶ میلیارد تومان هزینه برای افتتاح آن لازم بود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به تشریح اقدامات این سازمان در افتتاح گذر سبز باغستان پرداخت و یادآور شد: اقدامات اجرایی این پروژه نیز از سال ۹۷ آغاز شده که در ضلع جنوب دهکده سه کیلومتر پیست دوچرخه سواری و ۲.۵ کیلومتر پیست پیاده روی ایجاد شده است.

بضاعتی پور همچنین از ایجاد یک فضای ۱۸ هزار مکعبی برای ذخیره آب در دهکده تفریحی باغستان نام برد و افزود: این فضا برای کنترل سیلاب موثر بوده و به دلیل همجواری با نهر دلمبر به مقاصد آبخیزداری نیز کمک شایانی می کند.

گذر سبز باغستان همچنین مجهز به مبلمان پارکی، ۲ سری ست تندرستی، ست روشنایی، نیمکت، سطل زباله و دیگر موارد مورد نیاز پارک است.

به گفته بضاعتی پور، یک هزار هکتار از فضای باغستان نیز به منظور جنگلکاری در اختیار شهرداری قرار گرفته که ۶۵۰ هکتار در زمان شورای چهارم و ما بقی در زمان شورای پنجم جنگلکاری شده است.

کلانشهر کرج حدود یک هزارو۵۰۰ هکتار فضای سبز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید