تعداد جان باختگان کرونا در هرمزگان به 796 نفر رسید/ آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا در کل استان از دوشنبه


تعداد جان باختگان کرونا در هرمزگان به 796 نفر رسید/ آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا در کل استان از دوشنبه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در 24 ساعت گذشته با جان باختن دو نفر دیگر بر اثر کرونا در استان، شمار جان باختگان به 796 نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با جان باختن دو نفر دیگر بر اثر کرونا در استان، شمار جان باختگان به ۷۹۶ نفر رسید.

به گزارش ایلنا، دکتر فاطمه نوروزیان گفت: جان باختگان شامل یک آقای 75 ساله از حاجی آباد و یک خانم 36 ساله از بندرعباس بودند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اکنون ۱۷۸ نفر با تشخیص کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار ۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۶ نفر از آنها وخیم است.

وی گفت: تاکنون ۷۱هزار و ۷۱۸ آزمایش کووید۱۹ در استان انجام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: تاکنون از 17هزار خانم باردار استان، به بیش از 9 هزار نفر واکسن آنفلوآنزا تزریق شده است.

به گفته دکتر نوروزیان، هزار و 500 نفر از کادر درمان نیز تاکنون واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده اند.

وی گفت: واکسیناسیون برای همه خانم های باردار انجام می شود و خانم های بارداری که پرونده الکترونیک در سامانه سیب تشکیل نداده اند در روزهای اتی نسبت به نام نویسی در سامانه سیب اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از دوشنبه توزیع واکسن در کل استان برای تزریق به بیماران زمینه ای آغاز می شود و بیماران مبتلا به انواع سرطان‌ها، سیکل سل(کم خونی داسی شکل)، تالاسمی، ام اس، افراد دیالیزی، بیماری‌های تنفسی و بیمارانی که همزمان دیبات و فشارخون دارند در اولویت تزریق هستند.

دکتر نوروزیان گفت: افراد دارای بیماری‌های گفته شده، باید با در دست داشتن کارت یا مدارک مربوط به بیماری فوق به مراکر جامع سلامت مراجعه کنند و اگر پرونده الکترونیک ندارد در روزهای آتی در سامانه سیب نام نویسی کنند.

وی افزود: زمان واکسیناسیون برای سایر افراد نیز بعدا اعلام می شود زیرا زمان کافی برای تزریق واکسن در استان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد