تولد دوباره کارخانه شمع سازی فردیس


تولد دوباره کارخانه شمع سازی فردیس

کرج - ایرنا - درست یک سال پیش در آن نیمه شب تلخ و ناگوار، آتش به جان کارخانه شمع سازی واقع در شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس استان البرزافتاد و هر آنچه بود را خاکستر کرد.

سیمین دشت یکی از موفق ترین شهرک های صنعتی غیردولتی استان البرز و چه بسا کشور به شمار می رود و دارای حدود ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با ۱۰ هزار فرصت شغلی است که واحدهایی از جمله داروی تحقیقاتی و تولیدی،قطعات خودرو،مواد غذایی، صنعت پلاستیک، رنگ سازی، لوازم خانگی،تجهیزات برق و... فعال است که توانسته به یکی از قطب های صنعتی کشور تبدیل شود.

کارخانه شمع سازی واقع در شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس در استان البرز که یک سال پیش شب هنگام دچار آتش سوزی شد به درستی که کلمات و لغات را یارای توصیف آن شب سرشار از غم و اندوه ناشی از شعله های آتش و دود و در نهایت بسته شدن منبع درآمد ماهانه ۱۱۰ بانوی سرپرست خانوار نیست، شبی که یاس و نا امیدی را به بچه های منتظر قوت و غذا در این خانواده های آسیب پذیر تحمیل کرد.

تولد دوباره کارخانه شمع سازی فردیس

با این حال همیشه نوری در انتهای تاریکی و گشایش در رحمت دیگری هست و این بار جرقه این نور با تلاش شبانه روزی و پشتکار بی وقفه توسط مدیریت کارخانه شمع سازی روشن شد و تنها پس از یک سال بعد، از زیر خاکسترهای آن شب تلخ، کارخانه شمع سازی دوباره متولد شد.

این کارخانه که تولیدات آن را به عنوان تم تولد توصیف می کنند، چند روز پیش دوباره با همان تم، تولد دوباره خود را جشن گرفت و تا کنون یاس ۴۵ خانوار از آن ۱۱۰ بانوی سرپرست خانواده را تبدیل به امید کرده است و قرار است این روند امیدآفرین ادامه یافته و بقیه آن خانوارها با بازگشت بکار دوباره، بتوانند خاطره تلخ آن نیمه شب بیست و نهم مهرماه سال ۹۸ را به فراموشی بسپارند.

با توجه به نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، شروع دوباره تولید و رفع موانع پیش روی این کارخانه به سهم خود خیز موثری در تحقق شعار جهش تولید و رونق اشتغال پایدار به شمار می رود.

امید به رونق تولید دوباره


در حاشیه بازدید جمعی از مسوولان که به مناسبت از سرگیری فعالیت این کارخانه از طرف دفتر هیات مدیره شهرک صنعتی سیمین دشت ترتیب داده شده بود، مدیرعامل کارخانه شمع سازی به خبرنگار ایرنا گفت: درست نیمه شب آخرین روز مهر ماه سال گذشته بود که کارخانه براثر اتصالی سیم های برق دچار آتش سوزی شد، اما امید به رونق تولید در دل مدیران جوان باعث شد تا چرخ های کارخانه شمع سازی در تحقق جهش تولید دوباره به حرکت درآید.

تولد دوباره کارخانه شمع سازی فردیس


سیدمصطفی نراقی افزود: اکنون خداوند متعال را شاکریم که این فرصت را دوباره نصیب ما کرد تا با راه اندازی دوباره شماری از بانوان سرپرست خانوار که جز اقشار آسیب پذیر جامعه هستند در این روزهای سخت کرونایی، با مسوولیتی دوچندان بخصوص با حال ناخوش اقتصاد بتوانند لقمه نانی برای اهل خانواده خود تهیه کنند.

وی یادآور شد: ما تولید شمع را ابتدا با ۱۲ نیرو در سال ۱۳۹۰ در کارخانه ای در شهریار آغاز کردیم، سپس برای گسترش کار و تولید در سال ۱۳۹۷ محل کارخانه را به شهرک صنعتی سیمین دشت منتقل کرده و شمار نیروی کارخانه را نیز به ۱۱۰ افزایش دادیم.

مدیرعامل کارخانه شمع سازی توضیح داد: با توجه به اینکه کارخانه را تحت پوشش بیمه قرار داده بودیم بعد از آتش سوزی با وجود اینکه تمام تجهیزات و مواد اولیه کارخانه سوخته بود، بیمه تنها دو میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد، درحالی که خسارت واقعی پنج میلیارد تومان بود.

ایفای نقش سازمان صنعت معدن و تجارت البرز در احیای دوباره کارخانه

نراقی با اشاره به اینکه بعد از آتش سوزی خیلی از سازمانها و نهادها قول های مساعد داده بودند، گفت: البته تنها سازمان صنعت ،معدن و تجارت "صمت" استان البرز بود که با کمک و مساعدت نتیجه بخش در واردات دستگاهها و تجهیزات از کشور چین، نقش موثری در احیای دوباره ایم کارخانه ایفا کرد.

تولد دوباره کارخانه شمع سازی فردیس

وی افزود: کل نیروی کار این کارخانه را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که با راه اندازی دوباره تا کنون توانسته ایم ۴۵ نفر از این بانوان را جذب کنیم و انتظار داریم با کمک مسوولان بتوانیم شمار نیروی شاغل را به همان ۱۱۰ نفر سابق برسانیم.

وی، میزان تولید این کارخانه را روزانه ۴۰ کارتن شمع تولد شامل ۲۰ هزار بسته ذکر کرد و گفت: در واقع این کارخانه بخش عمده ای از نیاز قنادی های کشور از نظر شمع و تم تولد را تامین می کند، ضمن اینکه سفارش نمایندگی ها در شهر و شهرستانهای مختلف را نیز انجام می دهد.

نراقی با یادآوری اینکه ابتدای کار مقداری از مواد اولیه را وارد می کردیم که آن را هم قطع و صد درصد داخلی تولید می کنیم، تصریح کرد: تمام محصولات این کارخانه به دست پرتوان بانوان تولید می شود که این افتخار بزرگی است و تحریم ها نتوانسته در روند تولید ما تاثیرگذار باشد و با قدرت ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد آسیب دیده بخاطرحادثه غیرمترقبه خسارت مالی فراوانی وارد شده بود به حمایت و پشتیبانی مسئوولان شهرستان و استان نیازمند است.

تولد دوباره کارخانه شمع سازی فردیس

محمدرضا سمیعی افزود: پیگیری کارت بازرگانی تا وارد کردن دستگاههای شمع سازی از کشور چین ،دفتر هیئت مدیره شهرک صنعتی سیمین دشت این واحد تولیدی را همراهی کرده است.

وی اظهار داشت: این واحد تولیدی که سال گذشته دچار آتش سوزی شده بود و خسارت های فراوانی متحمل شد با پیگیری های انجام شده بخشی از خسارت های وارده را از سوی شرکت بیمه ایران پرداخت شد.

وی افزود: هیات مدیره شهرک صنعتی سیمین دشت سالی را که مقام معظم رهبری با نام جهش تولید نام گذاری کرده است در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی بوده تا التیام بخش برای صنعتگران کشور در شهرستان فردیس باشیم.

مدیرعامل شهرک صنعتی سیمین دشت شهرستان فردیس استان البرز از همراهی سازمان صمت استان البرز و اتاق بازرگانی استان البرز که در راه اندازی دوباره این واحد تولیدی تقدیر و تشکر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران