روزشمار انتخابات 2020؛ ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل 2021 شد


روزشمار انتخابات 2020؛ ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل 2021 شد

تهران – ایرنا – نگرانی طالبان از سلامت دونالد ترامپ و نامزدی مجدد وی برای دریافت جایزه صلح نوبل از جمله حواشی انتخابات 2020 در شبانه‌روز گذشته‌اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شد که ترامپ قصد داشت تا پس از مرخصی از بیمارستان تی‌شرت سوپرمن بر تن کند ولی از این کار صرفنظر کرد. وی به این فکر افتاده بود هنگام خروج از بیمارستان در برابر مردم پیراهن خود را شکافته و تی‌شرت سوپرمن را به نشانه قدرت نمایان کند!

منابع مستقل گزارش نیویورک‌تایمز را تائید نکرده‌اند. با این حال کاربران اینترنت این شایعه را دستاویز شوخی با ترامپ قرار داده و کاریکاتورهایی از وی را منتشر ساخته‌اند.

روزشمار انتخابات 2020؛ ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل 2021 شد

سیاستمداران سوئدی و نروژی رئیس‌جمهوری آمریکا را نامزد دریافت جایزه صلح نوبل امسال کرده بودند، با این حال این جایزه نصیب برنامه جهانی غذا شد. اکنون روزنامه نیویورک پست خبر داده که راست‌گرایان فنلاندی دست به کار شده و همانند همسایگانشان وی را به دلیل «پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان، تشویق گفت‌وگو میان طرف‌های متخاصم و برقراری ثبات و انسجام در آمریکا» نامزد جایزه صلح نوبل سال ۲۰۲۱ کرده‌اند.

از سوی دیگر مقام‌های طالبان در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه آمریکایی سی بی اس ضمن آرزوی پیروزی ترامپ در انتخابات آتی اعلام کردند: وقتی که شنیدیم نتیجه آزمایش کووید –۱۹ ترامپ مثبت شده، نگران سلامتش شدیم اما گویا حالش بهتر شده است.

یکی از سخنگویان ستاد انتخاباتی ترامپ با رد حمایت این گروه گفت: طالبان بداند که رئیس‌جمهوری همیشه از منافع آمریکا به هر نحو که لازم باشد محافظت می‌کند.

نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می‌دهد که در برابر حمایت ۴۴ درصدی از ترامپ، بیشتر مردم (۴۹ درصد) بایدن را دارای صلاحیت ریاست جمهوری می‌دانند. با این حال ۵۶ درصد از مردم آمریکا در اوج بحران کرونا معتقدند که اوضاعشان از چهار سال پیش بهتر است. این میزان رضایتمندی در ۳۴ سال اخیر که موسسه گالوپ چنین پرسشی را از داوطلبان مطرح می‌کند سابقه نداشته است.

روزشمار انتخابات 2020؛ ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل 2021 شد

کلی بنت (Clay Bennett) کاریکاتوریست بنام نشریات آمریکا و برنده جایزه پولیتزر سال ۲۰۰۲ با انتشار این کارتون پیش‌بینی کرد که دوران ترامپ به آخرین روزهای خود نزدیک می‌شود.

روزشمار انتخابات 2020؛ ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل 2021 شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس