فرماندار راسک: مجازات قانونی در انتظار خبازان متخلف این شهرستان متخلف است


فرماندار راسک: مجازات قانونی در انتظار خبازان متخلف این شهرستان متخلف است

چابهار- ایرنا- فرماندار راسک در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: خبازان این شهرستان برای شهروندان نان با کیفیت همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عرضه کنند در غیر این صورت مجازات قانونی در انتظار آنان است.

به گزارش ایرنا سلیم کدخدا روز یکشنبه در کارگروه آرد و نان راسک اظهارداشت: تاخیر در بارگیری، حمل و تحویل سهمیه آرد خریداری شده خبازان انگیزه و زمینه برخورد تعزیری منطقی را سلب و شرایط را برای سو استفاده و تخلف برخی از نانوایی‌ها ایجاد می‌کند.

وی استقرار اداره غله در مرکز راسک برای فعالیت مستقل و نظارت مستمر در سطح ۲ شهرستان راسک و سرباز را خواستار شد و همچنین بر اهمیت تشخیص و تصمیم هوشمندانه و مناسب برای انتقال موقت یا دائم سهمیه خبازی‌های متخلف به دیگر نانوایی‌ها یا سرانه آرد روستایی تاکید کرد.

فرماندار راسک بیان کرد: کمیته‌ایی چهار جانبه در صورت اضطرار متشکل از معاونت برنامه ریزی، کارشناس مسوول شبکه بهداشت، اتحادیه خبازان و اداره صنعت، معدن و تجارت با تشکیل جلسه اضطراری به بررسی و تصمیم گیری راجع به مسائل بحرانی در حوزه بهداشت بپردازد.

وی افزود: کارگروه آرد و نان شهرستان برنامه ریزی لازم را برای ساماندهی و استفاده از ظرفیت ناوگان باری در مواقع بحرانی حمل آرد را جهت بارگیری و انتقال سهمیه آرد خبازی ها با نرخ مصوب را انجام دهند.

کدخدا بیان کرد: در کنار بازدیدهای مشترک بازرسان کارگروه از فعالیت نانوایی‌ها، بخشداران با بهره‌گیری از دهیاران و شوراهای اسلامی مورد وثوق فعالیت خبازی‌های حوزه ماموریت را به صورت مرتب مورد رصد و پایش قرار دهند.

وی تصریح کرد: مشکل هزینه‌های مضاعف حمل آرد مردم مناطق مرزی،کوهستانی و دوردست به دلیل پرداخت مبلغ پشت بارنامه، تعاون روستایی برنامه ریزی برای خرید آرد از کارخانجات آرد ایرانشهر را عملی کند.

فرماندار راسک با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرسوده غیر استاندارد و دارای شعله مستقیم مورد شناسایی قرار گرفته و طی ۲ ماه آینده نسبت به جایگزینی آنها اقدام شود، افزود:در مورد عرضه خارج از شبکه یا قاچاق آرد به آن سوی مرز ،کنترل و بررسی دقیق بارنامه‌های محموله‌های آرد در مسیرهای منتهی به مناطق مرزی توسط انتظامی و مرزبانی انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته