درس‌گفتارهایی از جایگاه و نقش زنان در پاسداشت قیام حسینی


درس‌گفتارهایی از جایگاه و نقش زنان در پاسداشت قیام حسینی

تهران- ایرنا- رئیس امور زنان و خانواده از انتشار محتوای صوتی در تارنمای امور زنان و خانواده با عنوان بررسی جایگاه و نقش زنان در پاسداشت قیام حسینی از اربعین تا رحلت حضرت نبی اکرم (ص) خبر داد.

به گزارش روز یک‌شنبه گروه فرهنگی ایرنا از امور زنان و خانواده حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سمیه صفاری گفت: در راستای تعامل و هم افزایی امور زنان و خانواده حوزه وزارتی وزارت متبوع، با پژوهشکده زن و خانواده مرکز حوزه‌های علمیه قم و به مناسبت اربعین حسینی و نقش زنان در پاسداشت این نهضت عظیم، محتواهای صوتی با مضمون بررسی جایگاه و نقش زنان در استمرار حماسه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی در تارنمای امور زنان و خانواده منتشر خواهد شد.

صفاری با بیان اینکه در واقعه کربلا مردان در مدار خود و زنان نیز در مدار خود نقشی تاثیرگذار و جاودانه داشتند، افزود: در این میان نقش بزرگ بانوی کربلا در زنده نگاه داشتن و ابدی کردن این جریان در طول تاریخ بسیار کلیدی است، در حقیقت تمدن و فرهنگ ایثارگری سیدالشهدا در سایه رشادت‌ها، شهامت و شجاعت بزرگ بانوی کربلا حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها تحقق پیداکرد.

درس‌گفتارهایی از جایگاه و نقش زنان در پاسداشت قیام حسینی

وی بیان کرد: تمام این صفات شاهدی بر روح پالایش یافته و متعالی بانوی دوعالم حضرت زینب سلام الله علیهاست و امیدواریم این رویکرد مبدل به الگویی فرهنگی برای جامعه شود.

این درس گفتارهای صوتی روزانه تا پایان ماه صفر در تارنمای امور زنان و خانواده حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بارگذاری خواهد شد.

عناوین این جلسات، به این شرح است:

درس گفتار نخست: تاثیر اربعین در تعالی روحی زنان، ایراد شده توسط خانم صادقی

درس گفتار دوم: ضرورت نگرش فرصت محور به حضور زنان در اربعین، توسط خانم طباطبایی

درس گفتار سوم: نقش زنان در جهانی سازی پیام اربعین، توسط خانم ظهیری

درس گفتار چهارم: نقش اربعین در سبک زندگی زینبی زنان، توسط فخر روحانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...