طرز تهیه شیرینی توپی پانابایتز با دسر پاناکوتا


طرز تهیه شیرینی توپی پانابایتز با دسر پاناکوتا

در این مطلب قصد داریم روش تهیه شیرینی توپی پانابایتز با دسر پاناکوتا را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه شیرینی توپی پانابایتز با دسر پاناکوتا

دسر پاناکوتا زمانی به وجود آمد که چوپان‌های کوه‌پایه‌های پپه مننته در ایتالیا، شیر گاوهایشان را دوشیده و می‌گذاشتند خامه آن سفت شود. با گذشت زمان، طعم خوش و ملایم این میان‌وعده روستایی، آن را به یک دسر کامل تبدیل کرد.

کم کم با اضافه کردن میوه و سس کارامل و شکلات و قهوه، پاناکوتا به یک دسر کامل تبدیل شد. دسر پاناکوتا از شیر، خامه و کاراگینان تشکیل شده است.

کاراگینان استفاده شده در این محصول، یک عصاره ژلاتینی طبیعی گیاهی است که از آن برای تشکیل بافت منسجم و ژله‌ای پاناکوتا استفاده می‌شود.

گرچه دسر پاناکوتا نیازی به آماده شدن ندارد و پس از بازکردن قابل استفاده و سرو است، اما می‌توان آن را با انواع قهوه، شکلات، انواع میوه و شربت‌ها یا حتی طبق دستور زیر با آرد ترکیب و دسر متنوع و جدیدی با کمک این دسر درست کرد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پانابایتز با استفاده از دسر پاناکوتا

دسر پاناکوتا ۲۵۰ گرم
آرد سفید ۲۵۰ گرم
پودر قند ۵۰ گرم
بیکینگ پودر دو قاشق چای‌خوری
روغن به مقدار لازم
شکلات سوربن به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی پانابایتز با استفاده از دسر پاناکوتا

ابتدا دو برش ۵ سانتی‌متری از دسر پاناکوتا جدا می‌کنیم و آن را با هم‌زن داخل یک ظرف خوب به هم می‌زنیم تا حالت کرمی پیدا کند. سپس به آن آرد اضافه کرده، با بیکینگ پودر و پودر قند هم می‌زنیم تا خوب مخلوط شده و چیزی شبیه خمیر به دست آید.

روی یک میز تمیز مقداری آرد می‌پاشیم و خمیر را که کمی ورز داده‌ایم روی آن قرار داده، با دست پهن می‌کنیم. سپس با قالب‌های گرد کوچک تکه تکه از آن جدا می‌کنیم و داخل روغن داغ می‌اندازیم تا خوب سرخ و طلایی شود.

در آخر شیرینی‌های گرد به دست آمده را داخل شکلات داغی که از قبل با گرم کردن تکه‌های شکلات تخته‌ای درست کرده‌ایم می‌زنیم، طوری که نصف آن کاملا با شکلات پوشیده شود. پس از سرد شدن شکلات می‌توانید از خوردن شیرینی پانابایتز خوشمزه کنار یک چای داغ لذت ببرید.

منبع: کتاب کاله

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان