برپایی نمایشگاه نقاشی و دیدار مسئولان با رزمندگان در آستارا


برپایی نمایشگاه نقاشی و دیدار مسئولان با رزمندگان در آستارا

آستارا - ایرنا - نمایشگاه نقاشی صحرا صادقیلر از نقاشان جوان آستارا با حضور اصحاب فرهنگ و هنر افتتاح شد و مسئولان این شهرستان با 2 رزمنده دفاع مقدس دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز یکشنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه در سالن معراج این اداره گفت: این نمایشگاه با همکاری انجمن هنرهای تجسمی و آموزشگاه هنری کمال الملک به مدت یک هفته از ۹ صبح تا ۱۷ عصر دایر شده است.

شاپور تشرینی افزود: ۳۵ تابلو با استفاده از رنگ روغن در سبک های رئال و مدرن در این نمایشگاه عرضه شده و سوژه های تابلوها شامل طبیعت و پدیده های انسانی است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه انفرادی صادقیلر است و او از ۲ سال قبل، نقاشی را زیر نظر فریبا غزنوی آغاز کرده و تا پایان سال نیز یک نمایشگاه دیگر برپا خواهد کرد.

۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره ارشاد آستارا ساماندهی شده اند.

فرماندار آستارا روز یکشنبه در دیدار با حسن فتاحی و منصور ساسانیان از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در بخش مرکزی آستارا گفت: تبعیت از ولایت فقیه و زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب، از سفارش های شهداست و باید رفتار و سلوک معنوی شهیدان برای نسل جوان تبیین شود.

عباس صابر افزود: جامعه به فرهنگ پایداری و شهادت نیاز دارد و رزمندگان به عنوان مظاهر مقاومت و ایستادگی از احترام و منزلت برخوردار هستند و فرهنگ جانبازی و ایثارگری باید با تکنیک ها و ابزارهای نو به نسل امروز منتقل شود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غرب گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۷ شهید، ۷۱ آزاده و ۶۱۵جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران