نخستین واحد پتروشیمی اردبیل امسال به بهره برداری می‌رسد


نخستین واحد پتروشیمی اردبیل امسال به بهره برداری می‌رسد

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل از تکمیل و بهره‌برداری نخستین واحد پتروشیمی تولید متانول این استان توسط بخش خصوصی در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو یکشنبه در جریان بازدید از مجتمع صنعتی آرتا اظهار کرد: این پتروشیمی در کوتاه ترین مدت، پیشرفت فیزیکی بالایی داشته و زیرساخت‌های اساسی از قبیل برق، گاز و آب آن تا سه ماه آینده تکمیل و در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

به گفته وی ، با بهره‌بردای از این واحد تولیدی بیش از۵۰۰ نفر مشغول کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰میلیارد تومان از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این واحد هزینه شده است، افزود: محصولات این پتروشیمی برای تولیدات سایر گروه‌های صنعتی مجمتع آرتا از قبیل محصولات چوبی ،پارکت و ام.دی.اف مورد بهره برداری قرار گرفته و مقدرای نیز صادر خواهد شد.

استاندار اردبیل افزود: این واحد تولیدی ۴۰میلیون دلار در سال صادرات برای استان خواهد داشت و در سال آینده جهش بسیار خوبی در زمینه تولیدات صادراتی در اردبیل اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط حاکم اقتصادی، ارز آوری برای استان و کشور نعمت بزرگی است، گفت: علاوه بر صادرات ۴۰میلیون دلار محصول پتروشیمی بیش از ۳۰ میلیون دلار نیز از محل صادرات محصولات چوبی، پارکت و ام دی اف در مجموعه صنعتی آرتا افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد:بر اساس اعلام دستگاه‌های ذیربط و سرمایه‌گذار بزرگترین مجمتع چوبی استان در سال جاری بیش از ۱۰میلیون دلار صادرات از محل پارکت و سایر محصولات چوبی اتفاق افتاده که در سال آینده این میزان حداقل ۷برابر افزایش مییابد.

بهنامجو ادامه داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در سال جهش تولید صادرات غیر نفتی برای کشور بسیار حایز اهمیت است و اینکه کشور در شرایط ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار دارد ارزآوری و تامین نیازهای اساسی کشور ضرورت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور