چند مورد از عوامل موثر بر زیبایی محوطه خارجی باغ ویلاها


چند مورد از عوامل موثر بر زیبایی محوطه خارجی باغ ویلاها

به دلیل افزایش جمعیت افراد در شهرهای بزرگ، بیشتر خانه‌ ها از حالت ویلایی درآمده و شکل‌ های آپارتمانی و ساختمانی به خود گرفته اند. به علت آپارتمانی شدن سکونتگاه های شهری حیاط خانه ها کوچک تر شده و جنبه عمومی تری پیدا کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به دلیل افزایش جمعیت افراد در شهرهای بزرگ، بیشتر خانه‌ ها از حالت ویلایی درآمده و شکل‌ های آپارتمانی و ساختمانی به خود گرفته اند. به علت آپارتمانی شدن سکونتگاه های شهری حیاط خانه ها کوچک تر شده و جنبه عمومی تری پیدا کرده اند. پس از تغییر کردن ساختار شهرهای بزرگ و کمرنگ تر شدن جلوه های طبیعی در آن ها این اتفاق را رقم می زند تا مردم از زیبایی های طبیعت محروم بمانند و ردپای طبیعت در زندگی انسان، بسیار کمتر از گذشته شود. همین موضوع باعث می شود تا مردم ساکن در این شهرها به منظور بهره بردن از آرامش و زیبایی های طبیعت مجبور به خارج شدن از شهرشان بشوند.

چند مورد از عوامل موثر بر زیبایی محوطه خارجی باغ ویلاها

این روزها در اطراف شهرهای بزرگ باغ ویلاهای زیبایی ساخته می شوند. ساخته شدن این ویلاها فرصت های خوبی را جهت تفریح و زندگی کردن در دل طبیعت با فضای آزاد و سرسبز به ارمغان می آورد. این فرصت ها به قدری جذاب است که باعث می شود همه اشخاص تمایل به خرید این باغ ویلاها داشته باشند.

معمولا کسانی که از لحاظ مالی در وضعیت خوبی قرار دارند، یکی از اولین راه کارهایی که برای ذخیره سرمایه هایشان انجام می دهند، خرید خانه هایی ویلایی است. حتی کسانی هم که توانایی خرید باغ ویلاهای گران قیمت را ندارند، اقدام به خرید باغ ویلا ارزان در اطراف محل زندگی شان می کنند. اما یک سوال همیشه در ذهن این افراد وجود خواهد داشت: "کجا باغ بخریم؟". پاسخ به این سوال به چندین عامل مختلف بستگی دارد که از جمله آن می توان به منطقه رو به رشد از لحاظ اقتصادی و دارای محوطه سازی و بافت زیبا اشاره کرد.

همان طور که ذکر شد یکی از دلایل محبوبیت این باغ ویلاها محوطه های خارجی سرسبز و زیبایشان است. هر چه بهتر این محوطه های باغی ساخته شوند، تاثیر بهتری بر ساکنان می گذارند. نوع طراحی و ساخت این محوطه ها، نقش کلیدی در کیفیت این باغ ویلاها خواهند داشت. از جمله شهرک های ویلایی پرطرفدار در اطراف شهریار می توان به باغ ویلا والفجر اشاره کرد که سالانه افراد بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

طراحی برای کاشت گیاهان

بهترین طرح های باغ، معمولا ساختاری با انبوهی از گیاهان دارند. از بوته های سبز در طول و عرض باغ استفاده کنید. برای مناطق بزرگ تر درختچه های کوچک تری به کار ببرید. می توانید برای پر کردن شکاف ها از گیاهان استفاده کنید. سعی کنید از پنج یا شش نوع گیاه بهره بگیرید و آن ها را به حالتی مرتب و هماهنگ قرار دهید. در هنگام تعیین جا برای گیاهان، حتما گیاهان کوچک تر را در جلو و گیاهان بزرگ تر را عقب تر بکارید.

ایجاد فضا برای قرار دادن بامبو

بامبوها گیاهان بسیار زیبایی هستند. اما خیلی مراقب گونه هایی که انتخاب می کنید باشید. یکی از بامبوهای مناسب برای استفاده، بامبوهای باریک (مناسب برای بافندگی) هستند. این نوع از بامبوها خطری ندارند. طول بامبوهای باریک از 6 تا 8 متر است و سرعت رشد سریعی هم دارند (طی 18 ماه از 1 متر تا 6 متر رشد می کنند). در زمان کاشت میان هر گیاه حدود 60 سانتی متر تا 1 متر فاصله بگذارید. شاخ و برگ های آن ها در فصل زمستان زرد نمی شود و تحمل بالایی در برابر سرما دارند. همچنین این نوع از بامبوها در زمان خشکسالی بسیار مقاوم هستند، اما در تابستان به آب فراوان نیاز دارند. اگر می خواهید نور بیشتری به آن ها برسد برگ هایشان را اصلاح کنید.

چند مورد از عوامل موثر بر زیبایی محوطه خارجی باغ ویلاها

چیدمان و کاشت درختان

درختان بالغ این قابلیت را دارند تا نقطه شروع ساخت یک طرح باشند. آن ها جلوی تابش نور خورشید را می گیرند و همچنین می تواند به عنوان یک پایه برای سایه بان ها، صندلی آویز، چراغ ها و ... به کار بروند.

اگر باغ ویلایتان در کنار یک جاده شلوغ قرار دارد، درختان می توانند به بهتر شدن منظره و جلوگیری از آلودگی هوا به شما کمک کنند. درختان یکی از المان های اصلی طبیعت و منبع جذب خارق العاده کربن دی اکسید هستند. آن ها ساختار طبیعی و زیبایی به باغ می بخشند. درختان در اندازه ها و شکل های متنوع و متناسب برای انواع مختلفی از باغ ها وجود دارند.

سنگ فرش

رنگ و شکل سنگ فرش های به کار رفته می تواند جلوه کلی باغ را زیباتر کند. به عنوان مثال، سنگ خاکستری یا سفید، نمایی شبیه به نمای سنگ فرش های کشور فرانسه ایجاد می کند. سنگ فرش های سیاه و نقره ای که به صورت منظم چیده شوند، نما را زیباتر و مدرن تر می سازد. اگر می خواهید باغتان را به صورت دلخواه خودتان بهتر است به جزئیات، نهایت دقت توجه را داشته باشید.

سنگ های خاکستری یا سفید همراه با شکوفه های بنفش یا سفید، عالی به نظر می رسند. سنگ فرش های مشکی و نقره ای، تناسب زیادی با رنگ های قوی، مانند قرمز، نارنجی و یا زرد دارند. سنگ فرش های طلایی با گل هایی که رنگ های ملایم (صورتی، زرد و ...) دارند فوق العاده به نظر می رسند.

مشاورین املاک ملکبین

کارشناسان املاک ملکبین، جزء مجرب ترین مشاوران املاک در محدوده شهریار هستند. این کادر حرفه ای و با سابقه، با پاسخگویی 24 ساعته و راهنمایی شما در راستای خرید باغ ویلا در شهریار، به یکی از بهترین برندهای فعال در این زمینه تبدیل شده اند. به جرات می توان گفت املاک ملکبین معتبرترین املاک کردزار شهریار و دیگر محدود های شهریار است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا