مشکلات فرودگاه و حاشیه‌نشینی چابهار با نگاه و اعتبارات ملی مرتفع می‌شود


مشکلات فرودگاه و حاشیه‌نشینی چابهار با نگاه و اعتبارات ملی مرتفع می‌شود

چابهار- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات پیش آمده در روند ساخت فرودگاه بین‌المللی و حاشیه نشینی چابهار با نگاه کلان و اعتبارات ملی مرتفع می‌شوند و همه مسوولان مصمم به پیگیری مسائل و مشکلات مردم این منطقه از سواحل مکران هستند.

به گزارش ایرنا محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در سفر به چابهار و بازدید از محل ساخت فرودگاه و دیدار با حاشیه نشینان و قشرهای مختلف مردم این شهرستان اظهار داشت: این سفر با هدف بازدید و نظارت میدانی از مشکلات و آشنایی با ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان انجام شده که امیدواریم مسائل مطرح شده مردم و مسوولان در سطح مجلس و مسوولان کشوری پیگیری و مرتفع شود.

وی بیان کرد: چابهار گنج پنهان است و باید برای تامین زیرساخت‌های آن تلاش شود تا شاهد رضایتمندی ساکنان این منطقه باشیم و ما در مجلس مسائل و مشکلات را پیگیری می‌کنیم.

مشکلات راه، آب و حاشیه نشینی چابهار یکبار و برای همیشه مرتفع شود

معاون استاندار سیستان وبلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهارداشت: چابهار با توجه به موقعیت استراتژیک ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه ترانزیت کالا، گردشگری، اقتصاد و تجارت دارد بنابراین باید مشکلات راه، آب و حاشیه نشینی این شهرستان یکبار و برای همیشه با تخصیص اعتبارات ملی مرتفع شود.

رحمدل بامری با اشاره به وسعت، جمعیت، پراکندگی و فاصله ۷۵۰ کیلومتری چابهار تا زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان، بیان کرد: استقرار ادارات کل از درخواست‌های مهم مردم است و باید همچون جیرفت در کرمان عمل شود.

وی بیان کرد: بیش‌از ۷۰ هزار نفر از مردم در حاشیه شهر چابهار بدون هرگونه امکانات اولیه نظیر آب، برق، بهداشت و مدرسه سال‌هاست که سکونت دارند.

فرماندار چابهار ادامه داد: چابهار به عنوان گنج پنهان نیازمند یک فرودگاه بین‌المللی است و باید هر چه سریعتر مشکلات پیش آمده در روند ساخت این فرودگاه برطرف شود.

بامری تصریح کرد: گازرسانی به چابهار، تکمیل راه آهن، طرح توسعه بندرشهیدبهشتی، ارتقای جاده‌های مواصلاتی و حل مشکلات آب، برق، تلفن و اینترنت از دیگر درخواست‌های مهم مردم بوده که نیاز است رییس مجلس شورای اسلامی آنها را در سطح کلان ملی پیگیری و مرتفع کند.

امام جمعه چابهار نیز گفت: چرا بعد از گذشت چندین دهه، مشکلات آب شهر و روستاهای چابهار در کنار آبهای اقیانوس هند حل نشده و همچنان آب جیره بندی و با تانکر تامین می‌شود.

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی درخصوص فرودگاه در حال ساخت چابهار اظهارداشت: چرا فرودگاه چابهار بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ سال به نتیجه نمی‌رسد و هر وقت شاهد کارشکنی‌هایی هستیم که از رییس مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود به این مساله رسیدگی کند.

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار نیز اظهارداشت:با توجه به طرح توسعه سواحل مکران ساخت فرودگاه در محدوده منطقه آزادچابهار یکی از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است.

مولوی عبوالواحد بزرگزاده افزود: آیا فرودگاه نظامی و بدون امکانات و سختگیری ها در کنارک که ۵۰ کیلومتر فاصله دارد می‌تواند برای چابهار جذب سرمایه‌گذار و گردشگر کند.

وی بیان کرد: اگر قرار است مثلا ۲۰ هزار گردشگر وارد چابهار شود آیا این امکان‌پذیر است که فرودگاه با شهر ۵۰ کیلومتر فاصله داشته باشد.

به گزارش ایرنا محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از روسای کمیسیون‌های مجلس امروز دوشنبه وارد فرودگاه کنارک شدند و در بدو ورود به فرودگاه مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد، نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی،فرمانداران کنارک و چابهار و جمعی از مسوولان قرار گرفتند.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی، بازدید زیرساخت‌ها، بررسی نیازها، رفع مشکلات، بررسی طرح‌ها و روند اجرایی پروژه‌ها هدف اصلی قالیباف به سیستان و بلوچستان بوده و این سفر به دعوت مجمع نمایندگان این استان انجام شده است.

معین الدین سعیدی بازدید از روند ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار، بازدید از مناطق حاشیه شهر و دیدار با مردم و مسوولان را از مهمترین برنامه‌های سفر یکروزه قالیباف به چابهار عنوان کرد.

وی افزود: بازدید از مناطق ساحلی و آشنایی با ظرفیت‌های شیلاتی، گردشگری و تجاری شهرستان‌های دشتیاری و چابهار، بازدید از شهرستان‌های ایرانشهر، سراوان، زاهدان و زابل از دیگر برنامه‌های این سفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟