27 هزار و 830 دانش‌آموز خراسان جنوبی از کمک‌ مومنانه بهره‌مند شدند


27 هزار و 830 دانش‌آموز خراسان جنوبی از کمک‌ مومنانه بهره‌مند شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 27 هزار و 830 دانش‌آموز نیازمند در این استان از کمک‌های مومنانه فرهنگیان و دانش‌آموزان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بهره‌مند شده‌اند.

محمدعلی واقعی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: ۶ هزار و و ۲۴ همکار فرهنگی و ۳۷ هزار و ۲۴۵ دانش‌آموز در کمک‌های مومنانه مشارکت داشتند.

وی بیان کرد: در مجموع ۲ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان خراسان جنوبی از ابتدای شیوع کرونا تا این لحظه بوده است و ۲۵ هزار و ۸۰۸ بسته معیشتی، نوشت افزار و البسه در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین ۲ میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان سرانه بهداشتی برای خرید صابون مایع، مواد ضد عفونی کننده و تعمیر سرویس‌های بهداشتی مدارس در سه مرحله واریز شد و ۱۶۷ تیم جهادی برای ضد عفونی کردن مدارس خراسان ‌جنوبی ساماندهی شدند.

وی افزود: تمامی همکاران به صورت خودجوش مدارس را برای حضور دانش‌آموزان مهیا و ضد عفونی کردند که این موضوع تا زمانی تعطیلی مدارس ادامه پیدا کرد.

واقعی با اشاره به اختصاص ۱۰ هزار ماسک و ۱۰ هزار دستکش از سوی استانداری به آموزشگاه‌های خراسان جنوبی در زمان امتحانات نهایی گفت: همچنین بعد از بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور امسال از سوی استانداری خراسان ‌جنوبی ۲۰۰ هزار ماسک در اختیار مدارس مناطق محروم قرار گرفت.

وی گفت: از ابتدای بازگشایی مدارس ملاک ما آموزش حضوری بوده است مگر اینکه ستاد مدیریت کرونا به واسطه میزان شیوع کرونا تصمیم دیگری اتخاذ کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: با توجه به روند صعودی کرونا در خراسان ‌جنوبی طبق تصمیم اتخاذ شده به مدت یک هفته تا ۲۵ مهر ماه در پنج شهرستان قرمز استان شامل بیرجند، قاینات، طبس، فردوس و نهبندان آموزش حضوری تعطیل خواهد بود.

وی تصریح کرد: شبکه شاد تنها کانال رسمی ارتباط معلم و دانش‌آموز در آموزش‌های غیرحضوری است.

وی گفت: از همان ابتدا تاکید ما بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک بود در حالی که برخی والدین از حضور فرزندانشان در مدارس ممانعت کردند ولی آنان را به دورهمی‌های خانوادگی ‌بردند.

واقعی افزود: از ابتدای بازگشایی مدارس تا ۲۱ مهر ماه تعداد هزار و ۲۵۴ بازدید از مدارس خراسان ‌جنوبی برای بررسی رعایت مسائل بهداشتی صورت گرفت که براساس نظر دانشگاه علوم پزشکی در ۹۴ درصد مدارس پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ابتلای معلم و دانش‌آموز به کرونا در محیط مدارس خراسان جنوبی اثبات شده است؟ گفت: با توجه به اینکه معلم و دانش‌آموز روابط اجتماعی گسترده‌ای دارند نمی‌توان گفت در صورت ابتلا به کرونا حتما به واسطه حضور آنها در مدرسه بوده است.

وی اظهار داشت: ابتلا به کرونا به واسطه حضور در مدرسه را نمی‌پذیرم چرا که حتی در مدارس مرزی و روستایی نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: براساس دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های تعریف شده اگر در یک کلاس دانش‌آموزی به کرونا مبتلا شود یا دانش آموز علائمی مبنی بر این بیماری داشته باشد، فعالیت حضوری آن کلاس به مدت ۲ هفته تعطیل می‌شود.

مهدی گلدانی مقدم بیان کرد: اگر در یک مدرسه، در سه کلاس دانش‌آموز یا دانش‌آموزانی مبتلا به کرونا باشند، فعالیت حضوری آن آموزشگاه به مدت ۲ هفته تعطیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تب‌سنجی دانش‌آموزان در بسیاری از مدارس خراسان جنوبی صورت می‌گیرد ادامه داد: اگر معلم و دانش‌آموز با فرد مبتلا به کرونا در ارتباط باشند، نباید در مدرسه حضور پیدا کنند.

۱۶۵ هزار دانش‌آموز سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از (۱۵ شهریور) سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را در ۲ هزار و ۷۳۲ مدرسه استان خراسان جنوبی آغاز کردند و این آمار بدون احتساب نوآموزان پیش دبستانی است.

براساس اعلام ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، کلاس‌های درس تمامی مدارس شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان از امروز به مدت یک هفته غیرحضوری برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی