جای فیلم‌های آموزشی برای کاهش تصادفات در آذربایجان‌غربی خالی است


جای فیلم‌های آموزشی برای کاهش تصادفات در آذربایجان‌غربی خالی است

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‎‌غربی با اشاره به لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان گفت: در این راستا می‌توان از فیلم‌های آموزشی و پخش آن در رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما استفاده کرد.

آیدین رحمانی رضاییه روز دوشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی افزود: در این راستا باید از ابتکار عمل در تولید فیلم های آموزشی و استفاده از ظرفیت آگاهی سازی رسانه ها بیش از پیش بهره برد.

وی اضافه کرد: کاهش تلفات و تصادفات جاده ای به صورت مستقیم به رفتار رانندگان حین رانندگی منوط است و باید در این خصوص، همراهی همگانی را ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، فرهنگسازی برای ارتقای ایمنی در جاده ها را بسیار موثر ارزیابی کرد و ادامه داد: همه دستگاه های مسوول نیز باید توان جمعی برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای ایجاد کرده و اقدامات لازم را در این خصوص در دستور کار داشته باشند.

رحمانی گفت: می توان از حیث اثرگذاری اقدامات و ماهیت دستگاهها، اقدامات آنها را رصد کرده و نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام کرد.

وی افزود: در جلسات آتی کمیسیون ایمنی و حمل و نقل آذربایجان غربی، از ظرفیت شهرداران جهت ارایه عملکرد در استان برای کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای استفاده شود.

در این جلسه از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در راستای اجرای برنامه های ایمنی در جهت کاهش تلفات جاده ای تقدیر شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان افزون بر هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر روستایی است.

در جاده های استان سالانه حدود ۵۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند و افزون بر ۱۰ برابر این تعداد نیز مصدوم می شوند.

البته امسال به خاطر شیوع کرونا و کاهش سفرها به ویژه در ایام نوروز، این میزان کمتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403