620 میلیارد ریال برای پروژه آبرسانی ملکشاهی اختصاص یافت


620 میلیارد ریال برای پروژه آبرسانی ملکشاهی اختصاص یافت

ایلام - ایرنا - فرماندار ملکشاهی گفت: در جریان سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان ایلام 620 میلیارد ریال اعتبار تکمیلی برای اتمام پروژه آبرسانی به ملکشاهی و روستاهای مسیر اختصاص یافت.

محمد تاسمه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه‌خانه آب،۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلوولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴.۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلیمتر در حال اجراست.

وی افزود: طرح آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی و روستاهای مسیر و اجرای پروژه تصفیه‌خانه آب تحول بزرگی در تامین آب این شهرستان ایجاد خواهد کرد و با بهره‌برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

فرماندار ملکشاهی تاکید کرد: ایستگاه پمپاژ شماره یک این پروه آبرسانی به طور کامل اجرا شده و ایستگاه های پمپاژ ۲ وسه تصفیه‌خانه آب نیز با پیشرفت بالا در حال اجراست.

تاسمه یادآور شد: همچنین خط انتقال برق فشار قوی بطول ۳۰ کیلومتر نیز بطور کامل اجرا شده و از ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ کیلومتر تکمیل و از ۹ هزار مترمکعب مخزن، هفت هزار مترمکعب به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد چم‌گردلان(سد ایلام) تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهرستان و روستاهای اطراف خواهد شد.

شهرستان ۲۲ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش