کاهش ترافیک مرسولات پستی در سه ماه ابتدایی سال


مجله آنلاین موبنا – محیط پست در خلال دو دهه اخیر تغییرات زیادی داشته و همان‌طور که مسؤولان معتقدند جنبه‌های زیست اجتماعی بشر دچار تغییرات زیادی شده و بخش سنتی پست را دچار تغییراتی کرده است. ازطرفی ظهور فناوری‌های جدید الکترونیکی و همه‌گیر شدن اینترنت و تلفن همراه در کنار مقررات‌زدایی در عرصه پست، تأثیری عمیق بر سازمان‌های پستی گذاشته و حضور پست...

مجله آنلاین موبنا – محیط پست در خلال دو دهه اخیر تغییرات زیادی داشته و همان‌طور که مسؤولان معتقدند جنبه‌های زیست اجتماعی بشر دچار تغییرات زیادی شده و بخش سنتی پست را دچار تغییراتی کرده است. ازطرفی ظهور فناوری‌های جدید الکترونیکی و همه‌گیر شدن اینترنت و تلفن همراه در کنار مقررات‌زدایی در عرصه پست، تأثیری عمیق بر سازمان‌های پستی گذاشته و حضور پست را در بخش‌های سنتی کمرنگ‌تر کرده است.

با گذر زمان بخش اعظمی از کسب‌وکارهای سنتی با توسعه ارتباطات الکترونیک به سمت الکترونیکی شدن رفته‌اند و کسب‌وکارهایی که نتوانستند این مسیر را به‌درستی طی کنند، عرصه‌ی رقابت را به رقبای الکترونیکی خود واگذار کردند. از آن‌جا که با توسعه شبکه‌های ارتباطی، سهم پست در حال کاهش است، بر اساس تاکید اتحادیه جهانی پست و با توجه به زیرساخت‌های موجود، پست باید مأموریت‌های جدیدی برای خود ایجاد کرده و به سه بعد فیزیکی، الکترونیکی و بعد مالی دست یابد.

آمار ارائه‌شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی است که در سال ۱۳۹۵، ترافیک مرسولات پستی ۴۹۵ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۱۱۱ و در سال ۱۳۹۶ به ۴۷۶ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۵۵۹ بوده و در سال ۱۳۹۷، به ۳۶۷ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۲۴۰ و در سال ۱۳۹۸، به ۲۸۷ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۳ رسیده است.

این در حالی است که آخرین آمار منتشرشده حاکی از آن است که ترافیک مرسولات پستی تا پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری، به ۴۷ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۳۱ رسیده است و در مقایسه با آمار ۷۶ میلیون و ۳۴ هزار و ۲۲۱ در مدت زمان مشابه سال گذشته نیز، با کاهش ۲۸ میلیونی در ترافیک مرسولات مواجه شده است.

کاهش ترافیک مرسولات پستی در سه ماه ابتدایی سال

این آمار با توجه به سال‌های گذشته، نشان از کاهش ترافیک مرسولات پستی دارد. البته اسفندماه سال گذشته با توجه به شیوع کرونا در کشور، آمار ترافیک مرسولات پستی، افزایش قابل توجهی داشته است.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اینترنت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل