رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران: فعلا خودرو نخرید


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران: فعلا خودرو نخرید

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت با بیان اینکه بازار خودرو، شرایط طبیعی ندارد، پیش‌بینی‌کرد در هفته‌های آینده با ریزش شدید قیمت خودرو‌ها مواجه خواهیم شد.

صراط:
«سعید موتمنی» امروز (سه‌شنبه) افزود: اکنون به هیچ عنوان خرید خودرو عاقلانه نیست و به خریداران توصیه می‌شود فکر خرید را از سر خود بیرون کنند.

به گزارش ایرنا، وی بیان‌داشت: بازار قفل بوده و رکود کامل بر آن حاکم است، آنچه از قیمت‌ها شنیده می‌شود فقط روی کاغذ است و مشتریان نیز فقط قیمت می‌پرسند.

به گفته این مقام صنفی، قیمت خودرو‌های داخلی فقط در فضای مجازی داغ است و قیمت خارجی‌ها نیز به طور مشابه فقط روی کاغذ و بسیار بالا از سوی فروشندگان بیان می‌شود.

قیمت برخی خودرو‌های داخلی و مونتاژی

امروز و در گروه سایپا، هر دستگاه خودروی پراید ۱۱۱ بین ۱۴۰ تا ۱۴۳ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ بین ۱۲۲ تا ۱۲۵ میلیون تومان و قیمت پراید ۱۳۲ بین ۱۲۴ تا ۱۲۷ میلیون تومان قیمت خورده است.

آگهی‌دهندگان تیبا۲ قیمت ۱۶۵ میلیون تومانی و تیبا صندوق‌دار ۱۴۹ میلیون تومانی برای خودرو‌های خود درخواست می‌کنند. همچنین در سایت‌ها ساینا نزدیک به ۱۶۰ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای ۱۸۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در گروه ایران‌خودرو نیز آگهی‌دهندگان هر دستگاه پژو۲۰۶ تیپ۲ را به حدود ۲۳۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۵ به ۳۰۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی‌هشت (صندوق‌دار) به ۲۹۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای به ۴۳۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک را به حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند.

برپایه این گزارش، دارندگان پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس بنزینی قیمت ۲۱۶ میلیون تومان، پژو پارس ساده ۲۵۴ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۲۱۰ میلیون تومان، سمند سورن ۲۷۵ میلیون تومان، رانا ۲۴۰ میلیون تومان، دنا معمولی ۳۳۰ میلیون تومان، دنا پلاس دنده‌ای ساده ۴۰۵ میلیون تومان، دنا پلاس دنده‌ای توربو شارژ ۴۸۵ میلیون تومان و دنا پلاس اتوماتیک توربو شارژ حدود ۶۶۱ میلیون تومان برای خودرو‌های خود مطالبه می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید: امروز در دسته خودرو‌های مونتاژی نیز قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ به حدود یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان، سیتروئن سی‌۳ به یک میلیارد و ۵۶ میلیون تومان، سراتو یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان، ساندرو اتوماتیک ۵۴۴ میلیون تومان، هایما اس۷ به ۸۵۰ میلیون تومان، جک اس ۵ به حدود ۸۱۰ میلیون تومان و چانگان ۵۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

تعطیلی صنف نمایشگاه‌داران

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران پایتخت در ادامه گفت: در حالی که تا پیش از تیرماه، شاهد تعداد انگشت‌شمار انجام معاملات در نمایشگاه‌های خودرو بودیم، اما در دو ماه و نیم گذشته به صفر رسیده است.

موتمنی اظهارداشت: وقتی قیمت‌ها به صورت ساعتی در بازار بالا می‌رود، افراد از خرید و فروش منصرف می‌شوند و همه منتظرند ببینند در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وی تاکیدکرد: اگر کشور با مشکلات ارزی مواجه نبود، واردات خودرو‌های کارکرده و دست دوم خارجی می‌توانست گزینه بسیار خوبی برای کنترل این آشفته بازار باشد، اما این گزینه منتفی به نظر می‌رسد.

لزوم تامین نیاز بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، همچنین درخصوص پیشنهاد مجلسی‌ها برای کشف قیمت و فروش خودرو در بورس، خاطرنشان‌کرد: قیمت‌ها چه از طریق بورس و چه غیربورس تعیین شود، باید نیاز روزانه، ماهانه و سالیانه بازار صورت گیرد، اما اگر عرضه محدود باشد، باید منتظر بازار سیاه دیگری باشیم.

وی تاکیدکرد: همه چیز در نهایت به نظارت بر بازار و تولید و عرضه بیشتر خودرو از سوی خودروساز بستگی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، دیروز (دوشنبه) «علیرضا رزم‌حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اتخاذ هرگونه تصمیمی برای ساماندهی بازار خودرو باید با اجماع نظر دولت، مجلس و همه کارشناسان و متخصصان این حوزه باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟