تقویت 132 واحدی شاخص بورس تهران/شاخص بورس فردا به کدام سو می رود؟


شاخص کل بورس امروز حرکتی پرنوسان داشت و در حالی که در ساعات ابتدایی معاملات تا یک میلیون و 588 هزار واحد صعود کرد، سقوطی چشم‌گیر داشت و به یک میلیون و 570 هزار واحد رسید. این شاخص در نهایت در رقم یک میلیون و 579 هزار واحد ایستاد.

به گزارش سایت طلا ،بورس اوراق بهادار تهرانگرچه امروز در ساعات اولیه بازار روند رو به رشدی داشت و شاخص کل با حدود 15.8 هزار واحد روبه‌رو شد، اما بعد از آن، روند افت پیدا کرده و بعد از ساعت 10:30 روند رو به رشد پیدا کرده و در نهایت شاخص کل بورس در پایان معاملات با 132 واحد رشد همراه شد و به رقم یک‌میلیون و 579 هزار و 640 واحد رسید.

این روزها گرچه قیمت دلار مرتب افزایش می‌یابد، اما با توجه به محدودیت‌هایی که بر سر انتقال ارز وجود دارد، شرکت‌های بورسی نتوانستند صادرات خود را ارتقاء دهند و به نظر می‌رسد افزایش قیمت دلار نتوانسته روی سودآوری شرکت‌های بورسی اثر بگذارد.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن امروز 2041 واحد کاهش یافت و به رقم 414 هزار و 396 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران امروز به بیش از 5 میلیون و 977 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بیش از 11 و نیم میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب یک میلیون و 392 هزار فقره معامله و به ارزش 10 هزار و 984 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن هر یک به تنهایی فقط یک‌دهم درصد رشد کردند. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن هرکدام 49 صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور فقط 4 دهم درصد تقویت شد.

شاخص بازار اول بورس 5 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازاردوم بورس 5 صدم درصد عقب نشست.

امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان و هلدینگ تاپیکو، مخابرات ایران، پالایش نفت تهران و ایران خودرو به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند. در طرف دیگر نمادهای گل‌گهر و کشتیرانی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند. نمادهای پربیننده که مورد اقبال معامله‌گران بودند امروز شامل بانک ملت، ایران‌خودرو، ملی مس ایران، فولاد مبارکه، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و بانک صادرات ایران بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از پنج واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۲۷۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۲۷۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۶ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بانک دی (دی)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرابورس ایران (فرابورس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، بیمه تجارت نو (بنو)، بیمه دی (ودی)، سرمایه گذاری پویا (وپویا) و پتروشیمی غدیر (شغدیر) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، اعتباری ملل (وملل)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بیمه کوثر (کوثر)، سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) تاثیر منفی بر شاخص این بازار گذاشتند.

تقویت 132 واحدی شاخص بورس تهران/شاخص بورس فردا به کدام سو می رود؟

شاخص بورس فردا به کدام سو می رود؟

در حالی که امروز شاخص بازار سهام روندی نزولی را در پیش گرفته بود اما در دقایق پایانی امروز شاخص کل بازار مثبت شد. از نگاه برخی از فعالان بازار، محتمل است که همین روند مثبت پایانی امروز بازار، در بازار فردا ادامه پیدا کند.

امروز در میانه فعالیت بازار سهام، رئیس جمهور اظهارات امیدبخشی درباره بورس داشت.

حسن روحانی اطمینان داد که برنامه عرضه سهام شرکت‏‌های دولتی در بازار سرمایه بدون تردید ادامه خواهد یافت و گفت: برنامه عرضه سهام شرکت‏‌های دولتی در بازار سرمایه در راستای چابک‏سازی، اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و حمایت از بازار سرمایه به‏ ویژه هدایت نقدینگی به سوی اشتغال‏ مولد و در مجموع مردم‏ محور کردن اقتصاد، شفاف‏‏‌سازی فعالیت‏‌های اقتصادی و زدودن فساد از بدنه اقتصاد انجام می‌گیرد.

همزمان با این سخنرانی حسن روحانی، روند بازار سهام کمی تغییر کرد که شاید این همزمانی چندان هم بی‌ارتباط نباشند.

در حالی که امروز شاخص بازار سهام روندی نزولی را در پیش گرفته بود اما در دقایق پایانی امروز شاخص کل بازار مثبت شد. از نگاه برخی از فعالان بازار، محتمل است که همین روند مثبت پایانی امروز بازار، در بازار فردا ادامه پیدا کند.

به جز سیگنال مثبت از سوی رئیس جمهور، خبر مهمی هم درباره رابطه ایران و عراق منتشر شد. بعد از رایزنی‌های صورت گرفته در رابطه با حل و فصل مشکل پیش آمده در مرز ایران با اقلیم کردستان و توقف تانکرهای سوخت ایرانی، دو طرف به توافق رسیدند و تردد نزدیک به ۲۷۰۰ تانکر متوقف شده آغاز شده است.

علاوه بر این، صعودی بودن نرخ دلار صرافی ملی در امروز نیز می‌تواند یکی دیگر از نشانه‌های افزایش محتمل شاخص بازار سهام در فردا باشد.

آیا مثبت بسته شدن بازار سهام در امروز، اظهارات امیدبخش بوررسی رئیس جمهور، توافق جدید تجاری ایران و عراق و در نهایت صعودی ماندن نرخ دلار می‌تواند شاخص بورس فردا را صعودی کند؟ پاسخ خیلی از فعالان بازار سهام به این سوال آری است مگر اینکه نااطمینانی سیاسی یا اقتصادی جدید مانع این رشد شود.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 76.1 هزار مراقب سیانور میان این سیب ها باشید | 35.9 هزار گرانی بی سابقه در انواع خودروی پژو پارس | 78.0 هزار آیا افزایش شدید قیمت طلا در راه است؟ | 132.3 هزار با این روش یک موز سیاه شده را به یک موز زرد و تازه تبدیل کنید | 195.7 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند