فاز نخست گاوداری 6 هزار راسی دلفان امسال به بهره برداری می‌رسد


فاز نخست گاوداری 6 هزار راسی دلفان امسال به بهره برداری می‌رسد

خرم‎آباد - ایرنا - فرماندار دلفان گفت: فاز نخست گاوداری 6 هزار راسی این شهرستان تا پایان امسال تکمیل و به بهره‎برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، "حشمت بهمنی" در حاشیه بازدید معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی از طرح گاوداری۶ هزار راسی دلفان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گاوداری ۶ هزار راسی دلفان به عنوان یک پروژه ملی با سرمایه گذاری شرکت شستا در حال احداث می باشد و تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با بیان اینکه احداث این طرح نقش بزرگی در رونق اقتصاد و اشتغال شهرستان دارد، افزود: همکاری مالکان منطقه برای پیشرفت این پروژه ملی ضروری است.

وی افزود: تاکنون کار ساخت یک سالن سوله به ابعاد ۱۸ در ۱۷۴ متر انجام گرفته و دیوارکشی آن دردست ساخت است که پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۰ این پروژه به طور کامل به بهره برداری برسد.
سعید صالحی مدیرکارگاه این پروژه نیز با اشاره به شرایط آب و هوایی و پتانسیل های شهرستان دلفان در زمینه دامداری افزود: این طرح به عنوان یکی از پروژه های مهم با صرفه اقتصادی و دارای زیرمجموعه ها و صنایع تکمیلی و فرآورده های لبنی محسوب می شود.سعید صالحی مجری پروژه گاوداری ۶ هزار راسی دلفان در راستای بهره برداری از پروژه گاوداری شش هزار راسی دلفان گفت : این پروژه در دو فاز افتتاح می‌شود که ۳۰۰ اشتغال را به دنبال دارد که همه نیروهای این پروژه بومی خواهند بود.

وی ادامه داد : این گاوداری روزانه ۱۰۰ تن شیر تولید می‌کند و سالانه قابلیت تولید هزار تن گوشت قرمز را دارد؛ تلاش می‌شود که توسعه این گاواداری در مراحل بعدی از شش هزار راس به ۱۰ هزار راس افزایش یابد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل، نقدینگی و اعتبار است که با تسریع در تخصیص اعتبارات و کمک های استانی و شستا می توان پروژه را در کمترین زمان انجام داد.

وی اضافه کرد :امیدواریم با تعداد سوله‌های آماده شده تا پایان سال بخشی از دام‌ها را وارد کنیم که در فاز اول ۱۵ نفر اشتغالزایی دارد؛ این پروژه تا پایان سال آینده در دو فاز به بهره برداری می‌رسد.

گاوداری ۶ هزار راسی دلفان در زمینی به مساحت ۵۴هکتار در روستای سالیانه خاوه و در کنار جاده نورآباد به نهاوند در حال احداث است که تولید خوراک دام، کودخشک کنی و فرآورده های لبنی از صنایع جانبی آن محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها