یکی از انواع روش های تزیین و جذابیت بخشیدن به ظاهر مو که برای انواع موهای کوتاه و بلند قابل کاربرد می باشد بافت مو است که می توان آن را به شکل ها و روش های مختلف انجام داد. شما می توانید به راحتی با الگوبرداری از ایده های جالبی که در این زمینه وجود دارد به زیبا سازی موهای خود بپردازید که بر همین اساس تصمیم داریم در این مطلب به منظور آشنایی و یادگیری شما عزیزان به آموزش بافت مو با کاموا به صورت مرحله به مرحله بپردازیم.

آموزش بافت مو با کاموا به روشی ساده

با توجه به این که امروزه برای بافت مو دخترانه و زنانه روش ها و ایده های متنوعی وجود دارد و بانوان همیشه به دنبال انتخاب های جذاب و ایده آل می باشند بنابراین بافتن مو با کاموا قطعا گزینه مناسبی در این زمینه بوده که روش بافتن آسانی نیز دارد. بافتن مو با کاموا در واقع همان بافت موی دردلاک می باشد که در این روش موها با استفاده از کامواهای رنگی و زیبا به صورت بافت های کوچک بافته می شوند و حالتی فانتزی دارد و برای مدل موی کوتاه و بلند مناسب می باشد و حتی می توان از آن به عنوان مدل مو بچه گانه نیز استفاده نمود.

اغلب بانوان تصور می کنند که برای داشتن موهای زیبا و جذاب باید حتما به آرایشگاه مراجعه نمایند و هزینه های زیادی را بپردازند در حالی که شما می توانید به راحتی با استفاده از ساده ترین وسایل با صرف کمترین زمان موهای خود را حالت داده و به شکل و مدل دلخواه در آورید.

آموزش بافت مو با کاموا جدید برای موهای کوتاه و بلند

این ایده در واقع روشی ساده برای ایجاد یک تزیین موقت و جذاب برای موها می باشد که برای اجرای آن نیاز به تکرار و تمرین دارید تا بتوانید مهارت لازم را در این زمینه بدست آورید. در صورتی که تمایل دارید موهای خود را به این روش تزیین نمایید به منظور زیبایی و منحصر به فرد شدن موهایتان سعی کنید تا جایی که امکان دارد از انواع کاموا در رنگ های مختلف استفاده نمایید. در ادامه به منظور یادگیری شما عزیزان نحوه اجرای این سبک تزیین مو را به صورت گام به گام آموزش داده ایم.

وسایل لازم :

کاموای رنگی کش پلاستیکی

آموزش بافت مو با کاموا جدید برای موهای کوتاه و بلند

مراحل بافتن مو با کاموا :

در مرحله اول ابتدا موهایتان را به طور کامل شانه زده و محلی از موهایتان را که می خواهید برای اجرای بافتن از آن جا آغاز کنید تعیین نمایید.

آموزش بافت مو با کاموا جدید برای موهای کوتاه و بلنداین نکته را در نظر داشته باشید که می توانید موهایتان را با استفاده از شانه به میزان فاصله یک الی دو سانتی متر از همدیگر تقسیم بندی کنید. همچنین بهتر است که عمل بافتن را حدود چند سانتی متر دورتر از محل تقسیم بندی موها شروع کنید تا بخش بالای سر شما قابل دید نباشد.

آموزش بافت مو با کاموا جدید برای موهای کوتاه و بلند

بقیه موهایتان را با استفاده از یک کش خیلی محکم ببندید.

آموزش بافت مو با کاموا جدید برای موهای کوتاه و بلنددر گام بعدی موهای خود را به سه قسمت تقسیم نموده و قسمت راست موها را بر روی قسمت میانی بگذارید. بعد از آن قسمت چپ موهای خود را بر روی قسمت میانی موها بگذارید و همین عمل را تا پایان کار اجرا نمایید. پس از آن بافت موها را به وسیله ژل محکم کرده و برای سفت کردن موها از یک کش پلاستیکی استفاده کنید.

آموزش بافت مو با کاموا جدید برای موهای کوتاه و بلند

در صورتی که مایل هستید بافت موهایتان حدود چند ماه بر روی سرتان ماندگاری داشته باشد بهترین کار این است که از تعداد کش بیشتری استفاده نمایید و آن ها را نزدیک به یک سانتی متر از بالای مو بافته شده قرار بدهید و خیلی سفت ببندید. در صورتی که این نوع بافت مو را برای حدود چند ساعت نیاز دارید بنابراین احتیاجی به استفاده از کش موی زیادی ندارید.

آموزش بافت مو با کاموا جدید برای موهای کوتاه و بلند

سپس سه رشته از کامواهای رنگی را جدا سازی نمایید و از قسمت انتهای این رشته کاموا گرفته و انتهای کاموا را از بخش بالای کش یا بخش بالای موهای بافته شده رد کنید و بعد کامواها را از درون موها عبور داده به شکلی که طول آن ها در هر قسمت با همدیگر کاملا یکسان باشد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که طول رشته کامواهای تزیینی را باید هم اندازه با طول موهای خود در نظر بگیرید و تمامی بخش های بافته شده را با استفاده از این کامواهای رنگی پوشش دهید.

آموزش بافت مو با کاموا جدید برای موهای کوتاه و بلند

در گام بعدی بافت مو با کاموا باید حدود ۶ رشته از نخ کاموا در کنار موی بافته شده خود داشته باشید که بدین ترتیب می توانید دو نخ از آن را انتخاب نموده و بعد آن ها را به طرف چپ موهای خود برده و حدود ۴ رشته از نخ کامواها را در کنار آن بگذارید.

آموزش بافت مو با کاموا جدید برای موهای کوتاه و بلند

اکنون بافتن کاموا ها را آغاز کنید و آن ها را در کنار هم بگذارید به طوری که رشته چپ موها را A در نظر گرفته و رشته میانی موها را B فرض کنید و مو بافته شده را با باقی مانده رشته های کاموا در طرف راست قرار بدهید. بعد رشته B را از قسمت رویی موهای بافته شده خود رد کنید و مجددا آن را به طرف میانه موهای خود بیاورید. بعد از آن رشته A را از زیر رشته B رد کنید و آن را از روی موهای بافته شده نیز عبور بدهید و در بخش میانی بگذارید و بعد رشته B را از زیر رشته A و قسمت بالای موی بافته شده و درون قسمت میانی موهای بافته شده رد کنید و مراحل نام برده را همچنان ادامه دهید تا به قسمت انتهایی موهای خود برسید. رشته کامواها باید کاملا محکم و سفت بسته شوند، همچنین آن ها باید به شکل افقی بر روی موهای بافته شده قرار گیرند.

آموزش بافت مو با کاموا جدید برای موهای کوتاه و بلند

اگر مایل هستید می توانید برای زیبایی بیشتر بافتن مو با کاموا تعدادی مهره را به قسمت انتهای موهای بافته شده خود اضافه کنید. بعد از آن قسمت انتهایی موهای بافته شده را یک گره بزنید تا بدین ترتیب مهره ها از روی موها سر نخورند.

آموزش بافت مو با کاموا جدید برای موهای کوتاه و بلنددر پایان کامواهای اضافی را برش بزنید تا بدین صورت نوع بافتن موهایتان کاملا مرتب و زیبا به نظر آید. در صورتی که می خواهید نوع بافتن موهایتان خاص و منحصر به فرد باشد بهترین کار این است که از ترکیب بندی چند رنگ کاموای تیره و روشن برای بافتن موهایتان استفاده کنید.

آموزش بافت مو با کاموا جدید برای موهای کوتاه و بلند

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه و مراحل بافت مو با کاموا به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید با الگوبرداری از این روش موهای خود را زیبا و تزیین نمایید و از هنر دست خود لذت ببرید.