فیلم سینمایی «مهران» ؛ قصه طنز یک خانواده یزدی در دهه 60


فیلم سینمایی «مهران» ؛ قصه طنز یک خانواده یزدی در دهه 60

کارگردان فیلم سینمایی «مهران» گفت: به نظر من اگر کرونا نبود فضای بهتری برای کارگردان ها در جشنواره فراهم می‌شد اما این شرایط پیش آمده... ادامه مطلب نوشته فیلم سینمایی «مهران» ؛ قصه طنز یک خانواده یزدی در دهه 60 اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

کارگردان فیلم سینمایی «مهران» گفت: به نظر من اگر کرونا نبود فضای بهتری برای کارگردان ها در جشنواره فراهم می‌شد اما این شرایط پیش آمده و ایده خیلی خوب و درستی است که به صورت آنلاین جشنواره برپا شود.

به گزارش شیرین طنز، «رقیه توکلی» کارگردان فیلم سینمایی «مهران» در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس عنوان کرد: این نخستین بار است که با فیلم مهران متقاضی حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان هستم تا به حال در این جشنواره شرکت نکرده بودم، جالب است که این اتفاق امسال برایم افتاد که جشنواره هم مجازی برگزار می‌شود . شنیده بودم که هر سال خیلی جشنواره خوب و با شکوه برگزار می‌شده و اصفهان هم شهر درجه یکی برای این طور مراسم است اما خب قسمت بود امسال فیلم ما برای حضور در جشنواره درخواست داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «مادری» با بیان اینکه الان شرایط طوری شده که به نظر من بهترین فضا اکران آنلاین برای فیلم هاست، گفت: امسال که جشنواره مجازی است من فرصت مناسبی برای فیلمی چون مهران می بینم که در صورت پذیرفته شدن به صورت مجازی اکران و در زمان جشنواره دیده شود. البته به نظرم اگر کرونا نبود کارگردان ها در شرایط بهتری با اتفاقات بهتر کار می کردند اما بهرحال این شرایط هم پیش آمده و به نظرم اتفاق خیلی خوب و درستی است که به این صورت جشنواره برگزار می‌شود.

توکلی درباره گمانه زنی خودش از موفقیت کارش گفت:

در این رابطه نظری ندارم چرا که از فیلم های دیگر خبر ندارم و هیچ فیلمی ندیده ام اگر که فیلم ها را دیده بودم می توانستم نظر بدهم اما الان فقط می توانم امیدوار باشم تا اتفاقات خوبی برای فیلم ما رخ بدهد البته این را می توانم نظر بدهم که در صورت اکران مخاطبان از فیلم ما راضی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه فیلم مهران دارای یک فضای طنز است که مخاطب با آن راحت می تواند ارتباط برقرار کند، اظهار داشت: ایده این فیلم برای سال ۹۵ است . زمانی که ایده به ذهنم رسید با آقای فرشاد رضایی که از طریق یکی از دوستانم به او آشنا شدم، مطرح کردم. آقای رضایی هم ایده را پسندید و مدتی درباره آن صحبت کردیم تا اینکه فیلمنامه نوشته شد و بعد هم من فیلمنامه را به فارابی تحویل دادم و زمان برد تا بتوانیم آن را بسازیم. حال هم کار ساخته شده و برای حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان ارسال کردیم.

وی درباره تأثیرگذاری این جشنواره در صنعت سینمای کودک و نوجوان ایران گفت: به نظر من بنیاد فارابی خیلی برای سینمای کودک و نوجوان تلاش می کند و اتفاقات خیلی خوبی هم برای آن می افتد . جشنواره کودک و نوجوان اصفهان تأثیرات خیلی خوبی بر وضعیت سینمای ما داشته و خواهد داشت.

به گزارش فارس، رقیه توکلی امسال برای نخستین بار در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان ارسال اثر داشته است. قصه فیلم سینمایی «مهران» در دهه ۶۰ می‌گذرد و درباره پسربچه‌ای است که پدرش رزمنده‌ است و او که مادرش از دنیا رفت به دنبال همسر مناسب برای پدرش می گردد و … در این فیلم از هنرمندان بومی یزدی استفاده شده و فیلم نسبت به فیلم اول توکلی «مادری» تجربه متفاوتی دارد.

عوامل سازنده این فیلم عبارت اند از:

کارگردان: رقیه توکلی، تهیه‌کننده: محمد پیرهادی، مدیرتولید: مسعود یزدی، نویسنده فیلمنامه: فرشاد رضایی و رقیه توکلی، تدوین: سعید سلمان‌روغنی، صدابردار و صداگذار: طاهر پیشوایی، طراح لباس : نگارالسادات مرتضوی‌زاده، طراح صحنه: سجاد دهقان، فیلمبردار: حامد بقاییان، موسیقی: علی مزیدی و حسین فروتن، بازیگران:سجاداسماعیلی، باسط رضایی، امیررضاوزیری، محمد مهدی میرحسینی، معصومه قاسمی‌پور، شیما میرعربشاهی، حمید حاجی محمدزاده، ملیکا معصومیان، مریم نیک آیین، اختر السادات اولیایی، فاطمه مجیبیان، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: جمال دهقان گریم: ساقی شاهمرادی،، عکاس و مجری طرح: محمد هادی آخوندی ، تصحیح رنگ، نیما دبیر زاده، منشی صحنه: مجید عظیمی نیا، طراح پوستر: سعید طامهری.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر