اهتمام دستگاه قضایی برای مقابله با تروریسم پزشکی آمریکا


اهتمام دستگاه قضایی برای مقابله با تروریسم پزشکی آمریکا

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، اخیراً در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان، گفته که فشار تحریم‌های بی‌سابقه علیه مردم ایران توسط آمریکا ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، سردمداران رژیم آمریکا، راهبرد فشار حداکثری علیه مردم ایران را به دشمنی حداکثری تبدیل کرده‌اند و رسماً و علناً اعلام می‌کنند حتی اجازه نخواهند داد «دارو» و «غذا» به ایران برسد.

البته این ادعای آمریکایی‌ها، پوچ و باطل است چرا که جمهوری اسلامی ایران بواسطه خودباوری جوانانش و اقتدار روزافزون خود، در عرصه‌هایی که آمریکایی‌ها قصد زمینگیر کردنش را دارند، پیشتاز است چه برسد به تامین ملزومات غذایی و دارویی مردم خود. با این همه، این موضوع چیزی از خوی جنایتکارانه و ضدبشری آمریکایی‌ها نمی‌کاهد.

جدیدترین پرده از اقدامات ضدانسانی آمریکا علیه مردم ایران؛ تحریم ۱۸ بانک

رژیم آمریکا در جدیدترین اقدام ضدانسانی‌اش علیه مردم ایران، ۱۸ بانک ایرانی را که برای انتقال منابع جهت خرید دارو و غذا، مسئولیت داشته و قراردادهایی را نیز در همین زمینه با بانک‌های خارجی و عمدتاً اروپایی منعقد کرده بودند، در لیست تحریم‌های ثانویه یا به تعبیری رساتر در فهرست تروریسم اقتصادی و پزشکی خود قرار داد.

تحریم‌های نامشروع و یکجانبه آمریکا علیه واردات غذا و دارو به ایران

ستاد حقوق بشر کشورمان در محکومیت تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۱۸ بانک ایرانی، بیانیه‌ای صادر کرد که در آن درج شده بود: تحریم این بانک‌­ها که خدمات شایان توجهی در اخذ کمک‌­های بشردوستانه، تامین دارو و غذا انجام می­‌دادند، آشکارا حق بنیادین دسترسی مردم به غذا و دارو را با خلل مواجه نموده که مصداق ضربه­‌ای دیگر بر پیکر حقوق بشر و حقوق بین‌الملل از جمله دستور موقت دیوان بین­‌المللی دادگستری صادره در مهرماه ۱۳۹۸ می­‌باشد. با وجود ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر مستثنی کردن اقلام بشردوستانه شامل دارو، مواد غذایی، کالاهای اساسی و نظایر آن، واقعیت نشان می‌دهد این اقلام نیز از این تحریم­‌ها متأثر گردیده است، چرا که تحریم‌های نامشروع و یکجانبه آمریکا علیه شرکت‌های مالی از جمله بانک‌ها، درعمل پرداخت‌های مربوط به واردات اقلام بشردوستانه را مختل ساخته و ورود اقلام دارویی به ایران به‌­ ویژه برای بیماران صعب­‌العلاج را با محدودیت جدی مواجه نموده است.

تهدید و ارعاب؛ راهبرد آمریکا برای همراه کردن جهان با تروریسم اقتصادی و پزشکی خود علیه مردم ایران!

رژیم آمریکا با تهدید و ارعاب بانک‌های جهانی از جمله بانک‌های مسقر در اروپا و آسیای شرقی برای بلوکه کردن درآمدهای صادراتی ایران و فشار به شرکت‌های بین‌المللی برای منع آنها از مراودات با ایران و همچنین تحریم سیستم بیمه‌ای و شبکه حمل‌ونقلی ایران، عملاً هدف خود را نرسیدن غذا و دارو به کشور ما ترسیم کرده است.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن با تحریم‌های بیشتر بانک‌های ایرانی به دنبال چیست

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، اخیراً در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان، گفته که فشار تحریم‌های بی‌سابقه علیه مردم ایران توسط آمریکا ادامه خواهد داشت و مهم نیست که دیپلمات‌ها در سازمان ملل در قبال این فشارهای بی‌سابقه علیه مردم ایران چه موضعی می‌گیرند بلکه آنچه که مهم است همراهی ده‌ها هزار نفر از رؤسای شرکت‌ها و بانکداران و صاحبان موسسات مالی با تحریم‌های ضدایرانی آمریکاست!

«تحریم دارویی» یعنی جنایت در حق بشر توسط مدعیان حقوق بشر

اواخر شهریورماه، سعید نمکی، وزیر بهداشت کشورمان با ارسال نامه‌ای به «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، درخواست کرد اقدامات لازم برای پایان دادن تحریم‌های نامشروع و یکجانبه آمریکا که موجب رنج و درد و مرگ مردم ایران و سایر ملت‌ها شده و عواقب منفی برای سلامت جهانی و امنیت بهداشت به بار می‌آورد، انجام شود.

نمکی در قسمتی از این نامه تاکید کرد: مسدود کردن دسترسی ایران به کانال‌های بانکی جهانی به اقتصاد ایران آسیب زده و فعالیت‌های مهم تجاری از جمله دارو و تجهیزات پزشکی را مختل کرده است. این امر، سلامت مردم کشورمان را در شرایط شیوع بیماری کووید هدف قرار داده است.

اعتراف مقامات کاخ سفید: هدف تحریم‌ها آسیب رساندن به مردم ایران است

«مایک پمپئو» وزیر خارجه رژیم تروریستی آمریکا روز پنجشنبه ۱۷ آبان ۹۷ در مصاحبه با شبکه ضدایرانی بی‌بی‌سی‌فارسی صریحاً اعلام کرد «اگر مقامات ایران می‌خواهند مردم این کشور، غذا برای خوردن داشته باشند، باید دست از فعالیت‌های منطقه‌ای بردارند»!

در هفته آخر فروردین ۹۸ نیز پمپئو طی یک نشست با برخی ایرانی تبارهای آمریکایی در شهر دالاس ایالت تگزاس، صریحا گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد تحریم‌های جدید دولت ترامپ به مردم ایران لطمه نزند.

«جان بولتون» مشاور وقت امنیت ملی ترامپ نیز روز دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸ ساعتی بعد از اعلام لغو معافیت ۸ کشور در خرید نفت ایران، طی توئیتی آشکارا اشاره کرد که هدف تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی آمریکا، آسیب رساندن به مردم ایران برای وادار کردن حکومت ایران به تغییر رفتار است.

فشار به مردم ایران؛ هدف نهایی تحریم‌ها!

«ریچارد نفیو» که از او به عنوان معمار تحریم‌ها علیه ایران در هیئت حاکمه آمریکا یاد می‌شود در کتاب «هنر تحریم‌ها» صریحاً اعلام می‌کند «هدف نهایی از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، فشار به مردم این کشور و ناراضی ساختن آن‌ها از اوضاع است».

اما برای اثبات اقدامات جنایتکارانه آمریکا جهت تحریم غذا و دارو علیه ایران، علاوه بر اقاریر سردمداران رژیم واشنگتن، قرائن دیگری نیز موجود است.

تحریم ۲۰ شرکت و بانک در راستای نرسیدن غذا و دارو به ایران

در تاریخ ۲۴ مهر ۹۷، وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۲۰ شرکت و بانک بزرگ ایرانی را در فهرست تحریم‌های یکجانبه و جدید خود قرار داد. در این میان یک بانک خصوصی ایرانی نیز که نقش عمده‌ای در واردات غذا و دارو به کشور داشت، تحریم شد.

تحریم کشتیرانی ایران با هدف وارد نشدن غذا و دارو به ایران

همچنین در روز چهارشنبه ۲۲ آذر ۹۸ وزارت خزانه‌داری رژیم آمریکا اعلام کرد: واشنگتن طبق فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ تحریم‌های تازه‌ای علیه شرکت خطوط کشتیرانی ایران (IRISL) اعمال کرده و این تحریم، مانع ارسال دارو به مردم ایران خواهد شد.

ماجرای دردناک کودک دوساله ایرانی

«آوا آریافر» کودک دوساله اهوازی که از بیماری پروانه‌ای رنج می‌برد، خردادماه سال ۹۸ جان خود را از دست داد؛ علت مرگ اندوهناک این کودک ایرانی، چیزی جزء تروریسم اقتصادی و پزشکی رژیم آمریکا نبود؛ چرا که شرکت سوئدی که تولید کننده و ارسال کننده پانسمان مخصوص بیماران پروانه‌ای به نام «مپیلکس» است به سبب تحریم‌های آمریکا، از ارسال این پانسمان به ایران خودداری می‌کند.

اما مرگ بیماران پروانه‌ای ایرانی به سبب تحریم‌های ظالمانه آمریکا و ممانعت واشنگتن از ارسال پانسمان‌های مخصوص بیماران پروانه‌ای به ایران تنها به آوای دو ساله محدود نمی‌شود، آنطور که «حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی گلپایگانی» مدیرعامل خانه «ای‌بی» گفته است: «۱۵ بیمار مبتلا به بیماری پروانه‌ای از اردیبهشت ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸ جان خود را از دست داده‌اند و علت مرگ آن‌ها نیز عدم دسترسی به پانسمان مپیلکس بوده است؛ پانسمانی که مخصوص بیماران پروانه‌ای است و بواسطه تحریم‌های آمریکا، شرکت سوئدی تولیدکننده این پانسمان‌ها از ارسال آن‌ها به ایران خودداری می‌کند».

فوت ۹۰ بیمار تالاسمی در ایران به دلیل تروریسم اقتصادی و پزشکی آمریکا

مدیر عامل انجمن تالاسمی ایران نیز اعلام کرده که در سال ۲۰۱۸ حدود ۹۰ بیمار تالاسمی به دلیل تحریم‌­ها و در دسترس نبودن داروها، جان خود را از دست داده‌اند. در سال ۲۰۱۹ نیز ۶۰ بیمار جوان فوت کرده‌اند که اگر داروهای آن‌ها تحریم نبود، اکنون زندگی طبیعی داشتند.

دبیر ستاد حقوق بشر: مطالبات بیماران پروانه‌ای را در مراجع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد

روز چهارشنبه ۹ مهر سال جاری، علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر، از «خانه‌ ای‌بی»، مرکز حمایت از بیماران پروانه‌ای بازدید کرد. باقری‌کنی در بازدید از این مرکز و دیدار با تعدادی از بیماران پروانه‌ای از نزدیک در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

اهتمام دستگاه قضایی برای مقابله با تروریسم پزشکی آمریکا

دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه این بازدید گفت: بازدید امروز هم متاثر کننده و هم مسئولیت آور بود و هر انسانی در مقابل چنین معصومان پروانه‌ای که پروانه‌وار با این بیماری مبارزه می‌کنند نمی‌تواند متاثر نشود و بدون شک مسئولیت سنگینی بر دوشش احساس خواهد کرد. از یک سو ما افتخار می‌کنیم به تلاش‌های ارزشمند و انسان‌دوستانه جمعی از هموطنانمان در خانه‌ ای‌بی که جهادگونه فعالیت می‌کنند و در سوی دیگر روحیه خشن و ضدانسانی کشورهای مدعی حقوق بشر در دنیا که به خاطر سیاست‌ها و منافع زیاده‌خواهانه، با جان یک عده کودک بی‌گناه بازی می‌کنند را محکوم می‌کنیم.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه، تاکید کرد: مطالبات خانواده کودکان ای‌بی را در مراجع داخلی و بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد تا هم ندای مظلومیت این کودکان را به گوش دنیا برسانیم و هم بتوانیم از مراجع مختلف حقوق آن‌ها را استیفا کنیم و اقدامات متجاوزانه و ددمنشانه برخی دولت‌های غربی که به هیچ وجه بویی از انسانیت نبردند را برای‌شان هزینه‌بر کنیم و نگذاریم بیش از این به این افراد ظلم و ستم شود.

تحت پیگرد قرار دادن ۴۵ شخصیت حقیقی و حقوقی آمریکاییِ دخیل در تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران

اما دستگاه قضایی مصمم است که اقدامات مجدانه‌ای را برای مقابله با تروریسم اقتصادی و پزشکی رژیم آمریکا علیه مردم ایران، انجام دهد و اجازه ندهد جنایت آمریکایی‌ها علیه مردم ایران بدون هزینه بماند. در همین راستا، ستاد حقوق بشر کشورمان با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت اطلاعات، اسامی ۴۵ شخصیت حقیقی و حقوقی آمریکایی دخیل در تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران را جمع‌آوری و تدوین کرده و برای تحت پیگرد قرار دادن در اختیار دادستانی تهران گذاشته است.

اهتمام دستگاه قضایی برای مقابله با تروریسم پزشکی آمریکا

دستگاه قضایی با تمام توان پیگرد قانونی ناقضان حقوق ملت ایران را دنبال خواهد کرد

علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در همین رابطه، گفت: ستاد حقوق بشر با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت اطلاعات، متعاقب با مواد قانونی موجود از جمله ماده ۵ قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ترویستی آمریکا، اسامی ۴۵ شخصیت حقیقی و حقوقی آمریکایی دخیل در تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران را جمع‌آوری و تدوین کرده و برای تحت پیگرد قرار دادن در اختیار دادستانی تهران گذاشته است.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه که روز دوشنبه ۱۴ مهر، از بیمارستان مفید تهران و بیماران دارای بیماری‌های نادر بستری در این بیمارستان، بازدید کرد، با اشاره به تروریسم پزشکی علیه مردم ایران، تصریح کرد: دادستانی تهران، طبق مواد قانونی از جمله مواد ۵ و هشت قانون مجازات اسلامی و ماده ۸ قانون مقابله با اقدام آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران، اقدامات قانونی مقتضی را برای تحت پیگیرد قراردادن این ۴۵ آمریکایی دخیل در تحریم علیه مردم ایران، مورد توجه قرار خواهد داد.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه در جریان همان بازدید، گفت: پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی آمریکا علیه مردم ایران در زمینه‌های پزشکی و دارویی، برخی از مردم کشورمان به ستاد حقوق بشر مراجعه و شکایات خود را اعلام داشتند؛ از همین رو دستگاه قضایی با تمام توان پیگرد قانونی ناقضان حقوق ملت ایران را دنبال خواهد کرد و اقدام اخیر صورت گرفته در شناسایی و معرفی ۴۵ فرد آمریکایی نیز در همین راستا است.

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم ناشی از تحریم آمریکا

علی باقری معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، در جریان جلسه روز دوشنبه ۲۱ مهر شورای عالی قوه قضاییه برای تشدید پیگیری جرایم رژیم آمریکا علیه ملت ایران پیشنهاد کرد «شعبه ویژه رسیدگی کیفری به جرایم ناشی از تحریم» در دستگاه قضایی کشورمان ایجاد شود تا دست اندرکاران تحریم بدانند دشمنی با ملت ایران هزینه سنگینی دارد که میزان آن را عدالت تعیین خواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی در پاسخ به این پیشنهاد معاون بین الملل قوه قضاییه، به رئیس دادگستری استان تهران دستور داد با توجه به وجود شعبه ویژه بررسی جرایم دولت آمریکا در دادستانی تهران زمینه تشکیل دادگاهی ویژه رسیدگی به این جرایم را نیز بررسی کرده و در دستور کار قرار دهد.

علی‌ایحال، اقدامات رژیم تروریستی و قانون‌ستیز آمریکا در مسیر تحقق فشار حداکثری علیه ملت ایران، به گواه اسناد، مدارک و اظهارات مقامات آمریکایی، آشکارا جان و سلامتی مردم را هدف گرفته و جنایت علیه بشریت محسوب می‌­شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید