انتشار تصویر طرح اولیه کریتوس در بازی God of War: Ragnarok


انتشار تصویر طرح اولیه کریتوس در بازی God of War: Ragnarok

رف گراستی، کارگردان هنری بازی God of War، به‌تازگی عکسی از طراحی اولیه‌ کریتوس در اوایل مراحل ساخت بازی را در توییتر خود به‌ اشتراک گذاشته است که باعث گمانه‌زنی‌هایی راجع‌به بازی Ragnarok شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - بدون شک بازی God of War را به‌خاطر داشتن مکانیک‌های گسترده و گیم‌پلی عمیق و همچنین یک کریتوس با چهره‌ انسانی‌تر می‌توان یکی از برجسته‌ترین و تحسین‌شده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ قلمداد کرد. حال پس از گذشت دو سال، طرحی مفهومی از نسخه‌ نورس کریتوس منتشر شده که نشان می‌دهد زره‌‌ نهایی پروتاگونیست بازی گاد آو وار که در بازی به‌طور رسمی از آن استفاده شد به طرح اولیه آن شباهت دارد.

در این روز‌ها طرفداران مجموعه‌ God of War برای کسب اطلاعات بیشتری از بازی God of War Ragnarok لحظه‌شماری می‌کند و حتی برای نشان دادن این اشتیاق تصاویری بامزه را حول معرفی این دنباله در مراسم معرفی بازی‌های پلی استیشن ۵ در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. دراین‌میان رَف گراستی، طراح هنری با استعداد استودیو‌ی سانتا مونیکا، تصویری را از طرح اولیه‌ی مفهومی خدای جنگ در توییتر خود به اشتراک گذاشته است. گراستی حتی تصویری از مدل نهایی کریتوس را کنار تصویر طرح اولیه منتشر کرده تا مقایسه آن برای طرفداران راحت‌تر شود.

اگر این دو تصویر را با هم مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که اولین تلاش گراستی برای تغییر ظاهر و لباس کریتوس در نسخه‌ی ۲۰۱۸ بازی چقدر به طرح نهایی این شخصیت نزدیک بود و این موضوع می‌تواند کمی غافل‌گیر‌کننده باشد. در هر دو طرح شاهد هستیم که ریش بلند و زره پایین‌تنه‌ی کریتوس شباهت زیادی به هم دارند و درنتیجه، به‌نظر می‌رسد که ایده‌ی اصلی طراحی او از اول فرایند ساخت تا پایان آن کم‌و‌بیش دست‌نخورده باقی مانده بود. بااین‌حال، یک تفاوت در این دو عکس خودنمایی می‌کند و آن زره شانه‌ی کریتوس است. طرح رسمی زره شانه نسبت به طرح اولیه، کم‌تر پرزرق‌و‌برق و اشرافی‌تر جلوه می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد که این طرح پشمی زره شانه می‌تواند برای استفاده در دنباله‌ی رگنراک بازی که قرار است در محیط زمستانی جریان داشته باشد بسیار مناسب باشد.

انتشار تصویر طرح اولیه کریتوس در بازی God of War: Ragnarok

انتشار تصویر طرح اولیه کریتوس در بازی God of War: Ragnarok

همچنین به‌نظر می‌آید که بدن کریتوس در طرح اولیه عضلانی‌تر بوده است که در طرح نهایی، او بدنی سالخور‌ده‌تر دارد. درنهایت، مهم‌ترین تفاوت این ۲ طرح این است که در طرح اولیه کریتوس دو سلاح در دو دستش دارد که این مورد هم در نسخه‌ی نهایی بازی به دو سلاح متفاوت که باید بین آن‌ها سوییچ کرد، تبدیل شد. کریتوس در این طرح دو تبر که شبیه همان تبر لوایاتان بازی اصلی است را با خود حمل می‌کند. به‌نظر می‌رسد که سازندگان بازی در ابتدا مراحل توسعه به این فکر بودند که از دو تبر به‌عنوان سلاح‌های خدای جنگ در این نسخه استفاده کنند تا مانند سلاح معروف او در نسخه‌های پیشین مجموعه که Blades of Chaos نام داشت، در هر دو دستش سلاحی مشابه داشته باشد. به احتمال زیاد تبر لوایاتان در وقایع رگنراک و دنباله‌ی خدای جنگ نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. به همین دلیل شاید استفاده از دو تبر که هر دو قابلیت پرتاب شدن به سمت دشمنان را دارند، کمی از خاص بودن این سلاح کم می‌کرد و حتی ممکن بود باعث عدم توازن در مکانیک مبارزات شود.

بااین‌حال، سازندگان شاید برای ساخت بازی God of War Ragnarok دوباره به سراغ استفاده از دو سلاح همزمان بروند. باتوجه‌به اینکه می‌دانیم کریتوس ید طولایی در قلع‌وقمع کردن خدایان و سپس تصاحب تنها سلاح آن‌ها دارد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اگر او با ثور در نسخه‌ی بعدی مبارزه کند، احتمالا دیر یا زود چکش معروف او یعنی Mjolnir را مال خود خواهد کرد. گرچه نسخه‌ ۲۰۱۸ بازی توانست به‌شدت در انتقال حس مبارزات و گستردگی آن موفق عمل کند، ولی به‌دست آوردن همچین سلاحی می‌تواند عمق حتی بیشتری به مکانیک مبارزات بازی بدهد. فقط تصور کنید کریتوس دو سلاح قابل پرتاب در دست دارد که یکی همان تبر لوایاتان و دیگری چکش ثور است. ترکیب این دو سلاح در مبارزات می‌تواند کمبو‌های منحصر‌به‌فردی خلق کند که احتمالا در هیچ بازی دیگری دیده نشده است. اگر یادتان باشد، در نگاره‌ی دیواری که آترئوس و کریتوس در آخر بازی به آن برمی‌خورند خبری از دو سلاح همزمان در دست شخصیت اصلی نگاره نیست.

این نکته می‌تواند از احتمال استفاده‌ی سازندگان از مکانیک دو سلاحی در دنباله‌ی بازی اول کمی بکاهد. در هرصورت، شاید استودیو‌ی سانتا مونیکا این ویژگی را فعلا از طرفداران پنهان کرده باشد تا در زمانی مناسب آن‌ها را غافل‌گیر کند. فارغ از اینکه ویژگی دو سلاح همزمان به بازی بعدی مجموعه خواهد آمد یا خیر، دیدن آن در طراحی اولیه‌ی کریتوس می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. گرچه طرح نهایی شبح اسپارتا در بازی God of War هم بسیار جذاب است و می‌توان گفت که رف گراستی به‌راستی توانسته است نسخه‌ی داناتر و کم‌تر خشمگین کریتوس سالخورده را برای ما خلق کند.

منبع: زومجی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس