ناسا تلسکوپ جیمز وب تست‌هایی که اثبات می‌کنند می‌تواند در فضا قرار بگیرد را پاس کرد


ناسا تلسکوپ جیمز وب تست‌هایی که اثبات می‌کنند می‌تواند در فضا قرار بگیرد را پاس کرد

ایتنا - این آزمون‌ها، از جمله، دربرگیرنده قرار دادن این تلسکوپ فضایی کاملا سرهمبندی شده در معرض تکان‌های شدید، ارتعاشات و «صداهای کرکننده» می‌شود.

پرتاب به فضا فرایندی لطیف نیست و به این علت است که ناسا ماشین‌آلاتش را پیش فرستادنشان به خارج از سیاره ما تست می‌کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این آژانس فضائی تکمیل تست محیطی تلسکوپ جیمز وب خود را اعلام کرده است، که تضمین می‌کند که این دستگاه قادر به تحمل نوسان، نویز، تکانهای شدید و اغتشاشات دیگری که وقتی نهایتا از زمین برخیزد هستند.

ناسا در حالی که این دستاورد را اعلام کرد تکمیل موفق آن را یک «مرحله بسیار بزرگ و مهم» برای این پروژه نامید. این آژانس فضایی می‌گوید که با کارشناسانی از کشورهای دیگر کار کرده تا اطمینان حاصل کند که تست محیطی با تجربیات دقیقی که تلسکوپ جیمز وب وقتی پرتاب شود و وقتی نهایتا به فضا برسد و وارد مدار شود متحمل خواهد شد تطابق دارد.
ناسا تلسکوپ جیمز وب تست‌هایی که اثبات می‌کنند می‌تواند در فضا قرار بگیرد را پاس کرد

این تست محیطی به طور رسمی با عنوان آزمون آکوستیک و سینوسی ارتعاش شناخته می‌شود؛ این آزمونها، از جمله، دربرگیرنده قرار دادن این تلسکوپ فضایی کاملا سرهمبندی شده در معرض تکانهای شدید، ارتعاشات و «صداهای کرکننده» می‌شود. ناسا خاطرنشان نموده است که همه اجزاء استفاده شده برای ساخت این تلسکوپ به طور مجزا تست شده‌اند، ولی این جدیدترین سری از تستها نشان داده است که سخت‌افزارهای آن وقتی سرهمبندی شوند هم مقاوم خواهند ماند.

تست این تلسکوپ شامل تحت حفاظت دادن آن از دنیای بیرون و سپس قرار دادن آن در برابر 140 دسیبل بود که برای شبیه‌سازی امضای منحصر به فرد راکت آریان 5 تنظیم شده است. پس از آن، یک سری دیگر از تست‌ها این تلسکوپ را در معرض ارتعاشات فرکانس پایین شبیه ارتعاشاتی در طی برخیزش (liftoff) قرار دادند.

اکنون که تست محیطی با موفقیت تکمیل شده است، ناسا می‌گوید که گام بعدی در این پروژه دربرگیرنده یک بسط کامل نهایی سپر خورشیدی آینه اولیه خواهد بود. با فرض اینکه کار طبق برنامه جلو برود این تیم کل تلسکوپ فضایی را پیش از پرتاب نهائیش مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403