عراقچی: مخالفت جدی ایران با حضور نیروهای نظامی دانمارک در منطقه خلیج فارس


عراقچی: مخالفت جدی ایران با حضور نیروهای نظامی دانمارک در منطقه خلیج فارس

شفقنا- معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با سفیر جدید دانمارک در تهران، مخالفت جمهوری اسلامی ایران را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج فارس، از جمله نیروهای اروپایی، اعلام کرد. سید عباس عراقچی ضمن تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس موضوع مشترک کشورهای منطقه است، یادآور شد: امنیت پایدار در منطقه منوط به گفتگو و مشارکت […]

عراقچی: مخالفت جدی ایران با حضور نیروهای نظامی دانمارک در منطقه خلیج فارسعراقچی: مخالفت جدی ایران با حضور نیروهای نظامی دانمارک در منطقه خلیج فارس

شفقنا- معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با سفیر جدید دانمارک در تهران، مخالفت جمهوری اسلامی ایران را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج فارس، از جمله نیروهای اروپایی، اعلام کرد.

سید عباس عراقچی ضمن تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس موضوع مشترک کشورهای منطقه است، یادآور شد: امنیت پایدار در منطقه منوط به گفتگو و مشارکت دسته جمعی بین کشورهای منطقه و عدم دخالت قدرت های خارجی است. لذا بهتر است دانمارک و دیگر کشورهای اروپایی بجای اعزام نیروها و ادوات نظامی و یا فروش گسترده تسلیحات به برخی کشورهای منطقه، با علت اصلی تنش ها در منطقه که همانا سیاست های مخرب و غلط آمریکا در خلیج فارس می باشد مقابله نمایند.

عراقچی تاکید کرد: امنیت این منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود و حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی کند بلکه زمینه افزایش تنش ها را نیز فراهم خواهد کرد.

در این دیدار همچنین پیرامون تحولات بین المللی و منطقه ای، مقابله با تروریسم، شرایط در منطقه خاورمیانه، بحران قره باغ و نیز ظرفیت های همکاری های اقتصادی میان دو کشور گفتگو بعمل آمد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)