ویژه برنامه‌های بزرگداشت شهید شیری در استان قزوین اعلام شد


ویژه برنامه‌های بزرگداشت شهید شیری در استان قزوین اعلام شد

قزوین-ایرنا-معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان، ویژه برنامه‌های بزرگداشت شهید زکریا شیری از شهدای تازه تفحص شده در سوریه را اعلام کرد.

سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده، ویژه برنامه‌های شهید شیری از ساعت ۱۰ صبح فردا مقابل مزار شهدای گمنام شهر آبیک برگزار می‌شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین افزود: همچنین ساعت ۱۶ فردا تجمعی مقابل شهرداری محمدیه برای گرامیداشت شهید شیری در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در آخرین برنامه فردا پیکر پاک و مطهر شهید شیری بعد از نماز مغرب و عشا به مسجد امام حسن عسکری شهرک کوثر قزوین انتقال می‌یابد و پس از آن برای زیارت عموم مردم به معراج شهدا انتقال داده می‌شود.
این مسوول اضافه کرد: در روز جمعه مصادف با رحلت رسول گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن محتبی (ع) پنج ویژه برنامه برای شهید در نظر گرفته شده است که از ساعت هفت صبح همراه با قرائت دعای ندبه در معراج شهدای قزوین آغاز می‌شود.
طاهرخانی اظهار داشت: حضور در گلزار شهدای شهر قزوین در ساعت ۱۰ صبح، برگزاری مراسم استقبال و تشییع در شهر تاکستان، انتقال به خانه شهید بعد از نماز مغرب و عشا و در نهایت انتقال پیکر شهید به همراه خانواده ایشان به صدا و سیما در ساعت ۲۱ از برنامه‌های روز جمعه برای بزرگداشت این شهید والا مقام است.
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین افزود: پیکر مطهر و پاک شهید شیری ساعت ۹ روز شنبه همراه با استقبال نظامی وارد شهر اقبالیه می‌شود و پس از آن مراسم تشییع و خاکسپاری برگزار خواهد شد.
شهید شیری در درگیری‌های سال ۹۴ در منطقه العیص استان حلب به همراه ۲ رزمنده دیگر قزوینی در عملیات قبه الخضرا به شهادت رسیدند که پیکر پاک وی به تازگی به همراه هفت تن از شهدای خان طومان به وطن بازگشته است.
این شهید یکم آذرماه سال ۱۳۶۵ در روستای گرماب خدابنده به دنیا آمد، پدرش شعبانعلی و مادرش رقیه آقائی نام داشت.
شهید شیری که تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی در رشته مدیریت دفاعی ادامه داد، در تاریخ ۱۱ فروردین سال ۱۳۸۷ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر و دختر شد.
این شهید والامقام که پاسدار بود، توسط سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین و به‌عنوان فرمانده دسته و مدافع حرم در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت و چهارم آذر سال ۱۳۹۴ در سوریه، بر اثر انفجار تله انفجاری و اصابت ترکش و جراحات وارده شهید شد و تا پنج سال اثری از پیکرش به دست نیامد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان