سردر و ساختمان دانشکده فنی کرمان فاقد حریم اختصاصی است


سردر و ساختمان دانشکده فنی کرمان فاقد حریم اختصاصی است

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: هر بنایی که به ثبت می‌رسد حریم حفاظتی عمومی و اختصلصی برای آن مشخص می‌شود اما متاسفانه سردر و ساختمان دانشکده فنی فاقد حریم اختصاصی است.

"مجتبی شفیعی" عصر امروز ۲۳ مهرماه در نشست اعضای شورای مشاوران جوان با استاندار کرمان درباره ماجرای سردر دانشکده فنی و رمپ در دست احداث تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر شهر کرمان گفت: سردر و ساختمان دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان اثر ملی معاصر به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: هر بنایی که به ثبت می‌رسد حریم حفاظتی عمومی و اختصلصی برای آن مشخص می‌شود اما متاسفانه سردر و ساختمان دانشکده فنی فاقد حریم اختصاصی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: رمپ از لحاظ ارتفاعی با ضوابط حریم عمومی تناقضی ندارد اما ای کاش قبل از طراحی رمپ مشورت و مطالعات بیشتری می‌شد و با میراث فرهنگی تعاملات بیشتری صورت می گرفت ضمن آنکه تاکید داریم ما به عنوان میراث فرهنگب منکر اینکه این رمپ روی منظر این بنا تاثیر می‌گذارد، نیستیم.

وی در واکنش به صحبت استاندار کرمان مبنی براینکه باید برای اجرای پل‌های که در کرمان اجرا شده نظر میراث فرهنگی نیز لحاظ می‌شد، اظهار کرد: در خصوص احداث پل‌ها در کرمان متاسفانه هیچ استعلامی از میراث فرهنگی گرفته نشده است و مشورتی با این اداره کل صورت نگرفته است.

شفیعی در ادامه درباره ساخت هتل در بام کرمان و ایراداتی که میراث فرهنگی برای اجرای این پروژه گرفته است، عنوان کرد: باید مشاور طرح نقشه‌های احداث این هتل را اصلاح و به وزارتخانه ارایه دهد که هنوز متاسفانه نقشه‌ها را ارایه نداده‌اند.

وی درباره احیا و بازسازی عمارت شترگلو نیز گفت: عمارت شترگلو دارای ۴ مجموعه است که کارگاه‌های آنها فعال هستند و طی ۸ ماه آینده هر ۴ مجموعه احیا و بازسازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا