نظام بانکی فعلی هیچ سازگاری با صنعت کشاورزی ندارد


نظام بانکی فعلی هیچ سازگاری با صنعت کشاورزی ندارد

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید بانک ها را پای کار بیاورد چرا که نظام بانکی فعلی هیچ سازگاری با صنعت کشاورزی ندارد.

علی اسماعیلی روز چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان و تولید محصول استراتژیک گندم اظهار کرد: ما امروز در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که سمت و سوی کشور به سمت صنعت کشاورزی می رود و آینده دنیا نیز به سمت این صنعت در حال حرکت بوده و تغذیه و آب در آینده کاملاً به سمت کشاورزی حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هرچه زودتر باید این صنعت را به نقطه‌ای امن خود برسانیم، گفت: برای انجام این کار در سه محور باید کار کنیم، محور اول مربوط به قوه مقننه است و مجلس یازدهم رویکردش حمایت از صنعت کشاورزی است و برای مواردی که نیاز به تقنین دارد از طرف مجلس هیچ مشکلی وجود ندارد. محور دوم مربوط به دولت است و دولت باید تکالیفی را برعهده گرفته و اجرا کند.

وی ادامه داد: دولت باید تکلیف نظام بانکی را مشخص کند چون که نظام بانکی فعلی هیچ سازگاری با امور کشاورزی ندارد و توجهی به تقویت صنعت کشاورزی نمی‌کند لذا دولت باید بانک‌ها را پای کار بیاورد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورز خودش تولید می‌کند، مواد اولیه می‌خرد، کاشت و برداشت می‌کند و در نهایت محصولش را به فروش می‌رساند در این بین نقش دولت چیست؟! من همچنان تاکید دارم که وزارت جهاد کشاورزی قصور می‌کند و هیچ‌گاه اعلام نکرده است که اولویت‌های کشاورزی چیست و از کشاورزان چه چیزی را می‌خواهد که تولید کنند، مثلاً در مورد دانه های روغنی که وارد می شود چرا جهاد کشاورزی به کشاورزان اعلام نمی‌کند که به این محصول نیاز دارد و نیازمند تولید این محصول است؟.

وی در پایان صحبت های خود گفت: در نهایت انتظار ما از کشاورزان این است که باید با اصول علمی جلو بروند و نباید سرمایه‌هایشان را از بین ببرند، نباید در استفاده از سموم خودسرانه عمل شود چرا که باقی‌مانده سموم سلامت جامعه را تهدید می کند.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با حضور تعدادی از نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی و رؤسا و دبیران نظام صنفی کشاورزی شهرستان‌ها و خبرگان کشاورزی استان برگزار شد، نمایندگان نظام صنفی کشاورزی شهرستان‌ها به بیان مشکلات بخش کشاورزی از جمله در خصوص مشکلات تولید و زمان بعد از تولید، تهیه کود و نهاده‌های دامی، تورم در قیمت گندم، فشار اقتصادی به دامداران، واردات گوشت از خارج، تعمیرات دستگاه‌های کشاورزی، اصلاح سیستم نظارتی در کشاورزی، مشکلات مربوط به دانه‌های کشاورزی، مشکلات مربوط به تعرض به زمین‌های کشاورزان و ایجاد فاصله‌های بسیار زیاد به‌عنوان حریم، مشکل در تهیه بذر، مشکلات مربوط به صادرات سیب و بحث بیمه روستاییان و عشایر و عدم یکپارچگی بیمه ، پرداختند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...