نماینده پیشین مجلس: وعده‌هایی ندهیم که قابل اجرا نیست/ هر کس به وظیفه خود بپردازد


نماینده پیشین مجلس: وعده‌هایی ندهیم که قابل اجرا نیست/ هر کس به وظیفه خود بپردازد

تهران-ایرنا- نماینده پیشین مجلس با تاکید بر اینکه هر کس باید به وظایف خود عمل کند، گفت: اگر قرار باشد پیشنهادات و وعده و عیدهایی به مردم بدهیم که با توجه به شرایط اقتصادی کشور قابل اجرا نیست، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

محمدرضا بادامچی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز برخی‌ نمایندگان مجلس به رییس جمهوری گفت: توهین به مقامات کشور زیبنده مسئولین نیست. هر شخصی که خواسته، پیشنهاد و یا نظر اصلاحی دارد، می‌تواند از طریق توییت، مصاحبه یا سخنرانی این خواسته را مطرح کند و شایسته نیست که ما با مسئولین و مقاماتی که با رای مردم در کشور کار می‌کنند، رفتار توهین‌آمیز داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار افزود: اگر مسئولی زبان گفت و گو را به زبان توهین و استهزا تبدیل کند و به جای پیشنهاد و یا نظر اصلاحی دادن، با زبان توهین حرف بزند، قبح مساله توهین در جامعه ریخته می‌شود و چنین رفتاری دامن سایرین را خواهد گرفت و این در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

بادامچی خاطرنشان کرد: ما باید نحوه بیان خواسته‌مان را با روش‌های مناسب‌تری مطرح کرده و منش بهتری را جایگزین برخوردهای خود کنیم و در این صورت بهتر می‌توانیم کارها را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه وظایف دستگاه‌ها و قوای مختلف در کشور مشخص است، ‌گفت: وقتی ما اقدامی خارج از حیطه وظیفه خود انجام می‌دهیم، مسئولین دچار سردرگمی می‌شوند. ما بودجه و همچنین مسئولیت و برنامه مشخصی در قبال این بودجه داریم. اینگونه اقدامات در تصمیم‌گیری تناقض ایجاد می‌کند بنابراین بهتر است هر کس به وظایف خود بپردازد.

وعده‌هایی ندهیم که قابل اجرا نیست/ هر کس به وظیفه خود بپردازد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بخواهیم کارها را به جای یکدیگر انجام دهیم و پیشنهاد و وعده و وعید به مردم بدهیم که می‌دانیم با توجه به شرایط اقتصادی کشور قابل انجام نیست، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و نتیجه مطلوبی به‌دنبال نخواهد داشت.

بادامچی با بیان اینکه حدود وظایف و اختیارات مسئولیت دستگاه‌ها و قوای مختلف در کشور مشخص است، ‌اظهار داشت: ممکن است در آینده بخواهیم مسئولیت‌هایی را در سطح نامزدی ریاست‌جمهوری و غیره بر عهده بگیریم بنابراین نباید کاری خارج از وظیفه خود انجام دهیم و کار خودمان بر زمین بماند.

وی تصریح کرد: مسئولین باید تصمیمات بهتری را به لحاظ مقررات اتخاذ کنند و جامعه را از شرایط بن‌بست اقتصادی و سیاسی به سمت مشارکت حداکثری ببرند. لذا بهتر است وظیفه هر کسی وظیفه خودش را انجام دهد.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با بیان اینکه سفرهای استانی مسئولین می‌تواند جنبه انتخاباتی داشته باشد، گفت: هر منطقه ای نماینده و طیف گسترده ای از مدیران اجرایی دارد. در این شرایط اگر هر نماینده‌ای که بخواهد برای انجام وظیفه به جایی غیر از حوزه انتخابیه خود برود، قطعا در آنجا توقعاتی ایجاد می‌شود و این تداخل، نادیده گرفتن وظیفه دیگران و بی‌احترامی به سایر مسئولین است.

بادامچی با بیان اینکه مهمترین وظیفه همه ما بالابردن مشارکت حداکثری است، اظهارداشت: باید با مردم درباره دامنه وظایف خودمان صحبت کنیم تا آنها به حل مشکلات کشور علاقه‌مند شوند، نه اینکه آنها را ناامید کنیم. اکنون مشکلات اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرارداده و شیوع بیماری گسترده‌ کرونا هم گرفتاری مردم بیشتر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا