محدودیت تردد به آذربایجان‌غربی از سمت استان کردستان اعمال شد


محدودیت تردد به آذربایجان‌غربی از سمت استان کردستان اعمال شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار بوکان گفت: جاده‌های ورودی به طرف استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی در این شهرستان از سمت استان کردستان به روی مسافران غیربومی مسدود شد.

محمد امین‌زاده روز پنجشنبه در جلسه ستاد کرونای این شهرستان افزود: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و اعمال محدویت تردد در استان آذربایجان‌غربی، شهرستان بوکان که دروازه ورود به استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی و دیگر استان‌های شمالی به شمار می‌رود در ایام تعطیلات پیش‌رو محدود و از ورود مسافران جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی در ورودی شهرستان بوکان از طرف استان کردستان و شهرستان سقز برای اعمال این محدودیت مستقر شده‌اند، اظهار داشت: ورود به این استان ممنوع است و به غیر از خودروهای باری از تردد خودروهای شخصی ممانعت به عمل خواهد آمد.

فرماندار بوکان بیان کرد: این تصمیم با هدف کمک به مهار کرونا گرفته شده و انتظار داریم هم‌میهمان با درک دشواری این روزهای سخت، سفر به بوکان و استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی و شمال کشور را از طرف بوکان به بعد از عبور وضعیت اضطراری فعلی موکول کنند.

وی اضافه کرد: عادی‌انگاری مردم باعث افزایش دوباره تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان و آذربایجان‌غربی شده است و این امر می‌طلبد که همه مردم و مسوولان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.

"امین‌زاده" در خصوص استفاده از ماسک در ادارات بوکان افزود: بیش از ۹۰ دردصد کارمندان و پرسنل اداری از ماسک استفاده می‌کنند ولی برخی از ادارات از جمله بانک‌ها برای مشتریان خود و کنترل فاصله‌گذاری اجتماعی کوتاهی می‌کنند که برای این امر نیز باید برنامه داشته باشند.

وی با بیان اینکه نظارت و کنترل بر اماکن عمومی در این شهرستان تشدید شده است، ادامه داد: گشت‌های سلامت با شدت بیشتر و با نظارت فرمانداری در سطح شهر و اماکن عمومی تشدید شده و با افرادی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی نکنند برخورد خواهد شد.

رییس ستاد پیشگیری از کرونای بوکان افزود: در طول هفته جاری ۹ قلیان‌سرا، پنج آرایشگاه زنانه و یک خانه‌باغ به‌دلیل برگزاری مراسم عروسی پلمب و از فعالیت آنها جلوگیری شد و با افرادی که پروتکل‌ها را نیز رعایت نکنند برخورد می‌شود.

وی گفت: کسب و کار مردم را برای همیشه نمی‌توان تعطیل کرد چرا که معیشت و زندگی مردم از دغدغه‌های اصلی مسوولان اجرایی است ولی باید نحوه زندگی کردن با ویروس کرونا را مدیریت و مردم با آن مدارا کنند.

۱۲۱ بیمار کرونا در حال حاضر در بیمارستان بوکان بستری هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان نیز در این جلسه گفت: از ۲ هفته گذشته تاکنون تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزایش پیدا کرده و این آمار برای شهرستان نگران کننده است.

محمد عباسی با بیان اینکه ۱۲۱ نفر نیز در این شهرستان تاکنون بر اثر بیماری کرونا فوت کرده‌اند، افزود: خروج از شهرستان بوکان و ورود دیگر افراد و مهمانان نیز به بوکان و استان بسیار خطرناک است و جلو آن گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون وضعیت شهرستان مناسب نیست و باید مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک در اماکن عمومی استفاده کنند.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محدودیت‌های سفر از مبدا یا مقصد پنج کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه از امروز اعمال شده است به طوری که این محدودیت سفر «از» یا «به» کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه از ساعت ۲۴ اعمال می‌شود و سفر از این شهرها یا به این شهرها تا یکشنبه ظهر ممنوع خواهد بود.

این محدودیت ارتباطی به مسافرت‌های درون شهری نیست، اما توصیه مبنی بر کاهش مراودات درون شهری همچنان باقی است ولی اعمال محدودیت قانونی فقط محدود به سفرهای بین شهری از مبدا یا مقصد این شهرها خواهد بود.

شهرستان بوکان بیش از ۲۵۸ هزار نفر جمعیت در مسیر استان‌های کردستان به آذربایجان‌غربی و شرقی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی