ائمه جمعه از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای ارتقای آموزش و پرورش بهره ببرند


ائمه جمعه از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای ارتقای آموزش و پرورش بهره ببرند

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ائمه جمعه از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برای ارتقای آموزش و پرورش این استان بهره ببرند زیرا این امر سبب بهبود کیفیت آموزش می‌شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز پنجشنبه در شورای آموزش‌وپرورش منطقه سیستان با اشاره به نامه امام علی(ع) به فرزندشان امام حسن(ع) اظهارداشت: از این نامه مهم می‌توان چندین پیام را در حوزه آموزش‌وپرورش دریافت کرد که این پیام‌ها شامل عطوفت و دلسوزی پدرانه، اهتمام به تربیت فرزندان، استفاده از دانش و تجربه گذشتگان، محوریت معارف قرآنی شریعت اسلامی و احکام دینی و منظومه معارف اسلامی و دینی و در رأس آن‌ها معارف قرآنی، ارتقای قدرت تجزیه‌وتحلیل عقلانیت توان شناخت واقعیت و استفاده از فرصت کودکی و نوجوانی است.
امام‌جمعه زاهدان افزود: با توجه به اهمیت جایگاه آموزش‌وپرورش باید با نگاه جهادی و حداکثر اهتمام و توان فعالیت کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: از ائمه جمعه نیز انتظار می‌رود که بحث توسعه آموزش‌وپرورش و استفاده از ظرفیت حوزه علمیه برای این نهاد را وجهه همت خود قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهارداشت: سندی به‌عنوان برش استانی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تدوین و ارائه شد که خیلی خوب بود باید تلاش شود تا این سند به‌طور کامل محقق و اجرایی شود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: مدیران آموزش و پرورش باید نظارت کیفی را بر حسن اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته باشند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در سفر سه‌روزه به سیستان در شورای آموزش‌وپرورش این منطقه که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونان و جمعی از معلمان و کارکنان ادارات آموزش‌وپرورش در زابل برگزار شد حضور یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید